Gå direkt till sidans innehåll

Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Pizzerians erbjudande: Betala när du har dött

Drönare i skogsbruket: ”Rör varken rötter eller marken”
En pizzeriakedja har tagit den gamla parollen ”köp nu, betala senare” ett steg längre.
Foto: Colourbox

Ett erbjudande att dö för?

En pizzeriakedja har en ny kampanj vars slogan lyder ”köp nu, betala när du dör”, skriver UPI.

Nya Zeeland-baserade pizzeriakedjan Hell Pizza har tagit den gamla parollen ”köp nu, betala senare” ett steg längre.

Kedjans nya kampanj ”AfterLife pay” har som slogan ”köp nu, betala när du dör”.

Pengarna för de beställda pizzorna kommer inte att dras från kundernas konto förrän de trillat av pinn.

”De utvalda kommer dock behöva ha med ett tillägg i testamentet som tillåter att pizzakostnaden dras efter dödsfallet. Ingen ränta eller övriga kostnader tillkommer och avtalet är juridiskt bindande”, skriver vd:n Ben Cumming på pizzakedjans sajt. 

666 kunder i Nya Zeeland och 666 kunder i Australien kommer att få ta del av erbjudandet, så Hell Pizza lever verkligen upp till sitt namn – även om ”leva” kanske är fel ord i det här sammanhanget.

SE OCKSÅ:

Handelsbankens analytiker Christian Kopfer om elprisutvecklingen

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.