Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Per, 29, har fått dina privata mejl

Per Rudhamn registrerade mejladressen kundtjanst@comhem.se. Nu har han fått hundratals privata mejl från Comhemkunder i hela landet. "Jag får allt från kontonummer till hemliga inloggningsuppgifter", säger han.
Här finns hundratals privata mejl till Comhem.
Alla som mejlat kundtjanst@comhem.se har hamnat hos Per Rudhamn, 29.
- Jag har fått kontonummer och hemliga datauppgifter, säger han.
För några veckor blev Per Rudhamn i Nässjö kund hos Comhem. I paketet med bredband och telefoni ingick en valfri mejladress. - Jag testade att registrera kundtjanst@comhem.se på skoj, jag trodde aldrig att adressen skulle gå igenom, säger han. Men det gjorde den. När han i går aktiverade sidan dröjde det inte länge innan mejl från Comhem-kunder strömmade in.

Hemliga uppgifter

- Det är allt från kritik till privata inloggningsuppgifter, säger Per Rudhamn. Han har vidarebefordrat mejlen till Comhem utan att öppna dem. Han har även erbjudit företaget att köpa loss adressen. - Men de verkar inte särskilt angelägna, säger Per Rudhamn. Comhem är en av Sveriges största leverantörer av tv, bredband och telefoni. I går satt ledningen i krissamtal. - Någonting har gått snett, det ska inte gå att registrera den här adressen, säger Jens Lundvall på Comhems pressjour. I dag ska företaget utreda vad som hänt. - Vi ser mycket allvarligt på det och ska göra vad vi kan för att spärra sidan, säger Jens Lundvall.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!