Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Meghans ilska över ryktet – slår tillbaka

Meghan gjorde comeback redan en månad efter Archies födsel.
Meghan har fallit offer för en fejkad dietkampanj.
Foto: CHRIS JACKSON / AP TT NYHETSBYRÅN/ NTB SCANPIX
Prinsparet välkomnade tillskottet Archie till världen i början av maj.
Foto: MEGA / IBL BILDBYRÅ / IBL BILDBYRÅ TT NYHETSBYRÅN
Kungahuset uppger att man kommer att vidta åtgärder mot kampanjen.
Foto: JOHN STILLWELL / AP TT NYHETSBYRÅN
Att felaktigt använda Meghan i kampanjen är olagligt.
Foto: ANDY RAIN / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN

Meghan har fallit offer för en fejkad webb-kampanj som påstår att hon tar dietpiller för att bli av med bebisvikten.

Nu går kungahuset till attack mot kampanjen.

– Vi kommer att vidta åtgärder, säger en källa nära kungligheten till Sunday Mirror. 

Det har gått drygt fyra månader sedan hertigen och hertiginnan av Sussex välkomnade sonen Archie till världen. Sedan dess har världens blickar landat på Meghan som nu intagit mamma-rollen.

Men samtidigt som bebislyckan är stor hos många, har andra utnyttjat den för egen vinning. 

Nu senast har Meghan utsatts för en fejkad webbkampanj som påstår att kungligheten använder sig av dietpiller för att bli av med bebisvikten, skriver Sunday Mirror.

Kampanjen ,som marknadsför keto-dieten, sprider bland annat citat som hertiginnan påstås ha sagt. Som källa hänvisar dietföretaget till en artikel om kungligheten som inte ens existerar.

Efter graviditeten har min kropp förlorat sin form, men med Keto-dietpillren har den kommit tillbaka”, står det i ett av de fejkade citaten på kampanjens Youtube-kanal.

I en annan reklam påstås det att Meghan kallat viktresan för sitt ”passionsprojekt” – något hon egentligen sagt om kokboken hon skrev för välgörenhet efter branden vid Grenfell Tower.

Kungahuset: ”Självklart inte sant”

Enligt en källa till Sunday Mirror, har Meghan och kungahuset reagerat mycket starkt på den fejkade kampanjen.

– Det här är självklart inte sant och det är olagligt att använda hertiginnans namn i marknadsföringssyften. Vi kommer att vidta åtgärder, säger en talesperson för kungahuset till tidningen.

Pillren som marknadsförs har dessutom avfärdats av experter som farliga.

– Ingen borde gå nära dietpiller som marknadsförs via webben – även om din favoritkändis rekommenderar dem, säger Tam Fry, ordförande för National Obesity Forum till Sunday Mirror.

Hon fortsätter:

– För den som vill gå på diet borde det vara obligatoriskt att söka råd från experter och att använda det som de rekommenderar.


◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.