Ett årskort på Liseberg kostar 395 kronor och redan har 50 stökiga gäster fått korten klippta. Hos konkurrenten Gröna Lund ser det ut att vara ordningsamma besökare.
Informationschef Annika Troselius berättar att man har samma regler och kommer att fatta samma beslut om gäster börjar stöka.
– Vi har samma ordningsregler som Liseberg. Skulle det var någon som inte sköter sig här så har vi möjligheter att spärra säsongskort. Sköter man inte sig så klipper vi kortet, säger hon.
Hur många har ni spärrat i år?
– Det har inte hänt i år men det blir alltid några varje år. Det kan vara olika anledningar. Men främst handlar det om säkerhet. Att man inte följer våra regler, säger Troselius.
”De flesta sköter sig exemplariskt”
Troselius berättar att när köpet för årskort går igenom godkänner kunden automatiskt reglerna och villkoren för nöjesparken.
– Vi har också ordningsvakter som för en dialog med besökare om det skulle vara något.
Men att stockholmare skulle sköta sig bättre än göteborgare håller inte Troselius inte med om.
– De allra flesta sköter sig exemplariskt. Oavsett var i Sverige man kommer ifrån, säger hon.