Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Så mycket betalade tv-kanalen för intervjun

Natten mot måndag sänder CBS en exlusiv intervju med prins Harry och Meghan.
Foto: FACUNDO ARRIZABALAGA / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
Programmet leds av tv-personligheten Oprah Winfrey.
Foto: ALBA VIGARAY / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN

Nattens intervju med prins Harry och Meghan är ingen billig historia för CBS.

Tv-kanalen uppges ha betalat produktionsbolaget minst 59,6 miljoner kronor, rapporterar Wall Street Journal.

Intervjun som gick under namnet ”Oprah With Meghan And Harry – A Primetime Special” leddes precis som namnet antyder, av den amerikanska tv-legendaren Oprah Winfrey – och det är även hennes tv-bolag Harpo Productions som producerat programmet.

För att täcka upp kostnaderna har CBS tagit ut svängarna i försäljningen av reklamannonser under sändningen. Enligt WSJ betalade företagen som syntes i reklampauserna drygt 2,7 miljoner kronor för 30 sekunders tv-tid.

Många lär dock ha tittat, då intervjun på förhand såldes in med flera förhandsklipp där Meghan lovade att inte hålla tillbaka när det gäller brittiska kungahuset.

– Jag är redo att prata, säger hon i en trailer.

Prins Harry avslöjar: Vi ska få en dotter

Kungliga experten: Harry skiljer sig från sin egen familj

Kungliga experten Roger Lundgren om prins Harrys och Meghans intervju med Oprah Winfrey.

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.