Mannen körde rakt in i frisersalongen i Sundbyberg. Foto: John Sjögren/Läsarbild
Mannen körde rakt in i frisersalongen i Sundbyberg. Foto: John Sjögren/Läsarbild

Kraschade rakt in i frisersalong

Publicerad
Uppdaterad
Den äldre mannen förlorade medvetandet körde rätt in i frisersalongen i Sundbyberg.
- Jag blev helt chockad och visste inte vad jag skulle tro, säger John Sjögren, 21, som blev vittne till olyckan.
Mitt i lunchrusningen på måndagen kom mannen körande på Landsvägen i Lilla Alby i Sundbyberg. I samband med att han skulle parkera utanför en butik förlorade han medvetandet och körde rätt in i en frisersalong.
– Han måste ha fått någon typ av black out och körde rätt in i salongen. Halva bilen var inne, säger Joakim Caryll vid Stockholmspolisen.


"Blev helt chockad"

Lyckligtvis kom ingen till skada vare sig inne på salongen eller utanför på gatan.
– Men bilföraren fick ändå föras till sjukhus för kontroll, säger Joakim Caryll.
John Sjögren, 21, var på väg ut för att äta lunch när han blev vittne till olyckan.
– Jag såg hur den äldre mannen nickade till i bilen och sedan körde rätt in i salongen. Jag blev helt chockad och visste inte vad jag skulle tro. Det var väldigt obehagligt. Jag har aldrig varit med om något liknande.
John Sjögren rusade fram för att se om någon kommit till skada.
– Men det var det inte. Däremot var det nära att en yngre kvinna blev påkörd. Hon var riktigt skärrad. Även mannen som körde bilen såg chockad ut. Han satt bara där och skakade på huvudet, säger han.
Enligt polisen finns det inga misstankar om rattfylleri.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


centerpartiet

Läs fler nyheter i Expressens app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag