Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Hon ska locka kvinnliga väljare till M

Hanna Bergholm har rekryterats som nu kommunikationschef för Moderaterna.

Hanna Bergholm är Moderaternas nya kommunikationschef.

Nu ska nätdejtingsajten Match.coms förra marknadsdirektör ragga kvinnliga väljare.

– Vi måste påminna kvinnorna hur mycket pengar de faktiskt har fått extra i fickan, säger hon.

Moderaterna har i två eftervalsanalyser efter varandra slagit fast att man inte lyckas nå tillräckligt många kvinnliga väljare. När partisekreteraren Kent Persson nu rekryterar ny kommunikationschef är det just kvinnorna som står i fokus.

– Till kvinnor kanske man inte alltid ska skrika ut sitt budskap. Man kanske har ett annat tilltal än vad man har mot män. Det kan vara ett mjukare tilltal och ibland kan man behöva nå kvinnor på andra sätt. Genom sociala medier, via bloggare och liknande sätt, säger Hanna Bergholm.

Hon är ny i politiken.

"Blev nyligen medlem"

– Jag har alltid röstat på Moderaterna och blev nyligen medlem, säger Hanna Bergholm.

Hon kommer direkt från näringslivet med ett förflutet i företag som Glocalnet och Spray.

– Hanna har en gedigen erfarenhet av att målgruppsanpassa budskap, något jag tror kommer att vara väldigt viktigt framöver och en bärande del i Moderaternas valstrategi, säger Kent Persson.

Det är första dagen på jobbet men Hanna Bergholm låter redan påfallande lik partiledaren:

– Jag kommer att behöva åka och lyssna ute på arbetsplatser. När man sitter i samtal, det är då saker och ting kommer fram, det är då man förstår vad vi kan göra bättre, svarar hon på frågan om vad Moderaterna måste göra för att locka kvinnliga väljare.