Inför Make Up Stores 23-årsdag valde Mall of Scandinavia att hylla sminkjättens födelsedag.
De la upp en bild på sociala medier där en modell har ett läppstift instoppat i munnen.
Bilden väckte reaktioner hos köpcentrumets följare som kritiserade bilden för att sexualisera modellen.
https://www.facebook.com/annonsradet/photos/rpp.900724970081917/1265132976974446/?type=3&theaterFörnedrande
En av de som reagerat på bilden är Amanda Oxell som står bakom initiativet Annonsrådet som granskar annonser och marknadsföring.
Hon menar att bilden på Mall of Scandinavias sociala medier inte bara är förnedrande mot modellen i fråga - den är också förvirrande.

– Inläggets syfte ska ju vara att uppmärksamma Make Up Stores 23-årsdag. Det hade man gjort bättre med en exceptionell sminkning eller kanske bara en ruta med text över, säger Amanda Oxell.
Att veta exat vad som gör en bild sexistisk eller objektifierande kan ibland vara svårt, menar Amanda.
I det här fallet handlar det bland annat om att modellen har bakåtlutande huvud och öppen mun, uppger hon.
– Sen har hon läppstiftet mellan tänderna av någon oförklarlig anledning. En man hade aldrig varit tvungen att stoppa in en rakapparat i munnen för att marknadsföra den.
Ska införa bättre kontroller
Nu har Mall of Scandinavia tagit bort bilden.
”Vi har så klart ett ansvar i vad som publiceras i våra sociala medier. I det här fallet lyssnade vi på våra besökares kommentarer och bestämde oss för att ta bort inlägget”, skriver Sophie Karls, centrumchef på Mall of Scandinavia, i ett sms till Expressen.
Nu lovar köpcentret att införa kontroller för att liknande bilder inte ska dyka upp igen.
”Vi kommer hädanefter se över och granska bilderna vi får från våra hyresgäster på ett bättre sätt för att försäkra oss om att liknande bilder inte kommer publiceras i våra kanaler”, skriver Sophie Karls.