Svenska spels vinnarambassadör Pierre Jonsson.
Svenska spels vinnarambassadör Pierre Jonsson.

Här letar Svenska spel efter miljonvinnaren

Publicerad

Lämnade du in en lottorad i Själevad för ett år sedan som du aldrig kollade?

Då kan du vara lycklig vinnare till över två miljoner kronor.

Men skynda! I dag är sista dagen för att hämta ut vinsten.

– Jag sitter i spelbutiken och väntar på att vinnaren ska dyka upp, säger Svenska spels vinnarambassadör Pierre Jonsson, på plats i Själevad.

Den 10 mars 2012 lämnade en person in lottoraden: 3, 4, 12, 16, 17, 18 och 33 i spelbutiken Frendo i centrala Själevad i Örnsköldsviks kommun, skriver Allehanda.se. Det visade sig att raden var värd över 2,3 miljoner kronor.

Men ingen kom och hämtade ut flermiljonvinsten.

I dag är sista dagen om vinnaren ska få sina pengar. Svenska spels vinnarambassadör Pierre Jonsson har därför åkt upp till den norrländska byn i hopp om att hitta den lycklige vinnaren.

– Jag sitter här i butiken och bjuder på tårta och fika och hoppas att vinnaren ska dyka upp, säger Pierre Jonsson vid 15-tiden på tisdagen.

Goda förhoppningar

Jonsson har goda förhoppningar om att vinnaren ska ge sig till känna.

– Jag tror absolut att det finns en chans, folk brukar vakna till när det pratas om det. Ibland glömmer man bort att kolla om man vunnit något.

Vinnarambassadören berättar om en kvinna som skulle köpa en trisslott och letade efter plånboken i bilen. I samma veva hittade hon ett gammalt spelkvitto.

– Det visade sig att hon hade vunnit 6,2 miljoner kronor. Så nog finns det en chans att vi hittar vinnaren i dag, säger han.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i Expressens app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag