Gå till innehåll

Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Guld till Expressen i internationell tävling

Expressen tog tillsammans med Folkspel chansen guld i den internationella tävlingen Native Advertising Awards.
Foto: MAXIM THORE / BILDBYRÅN
Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News Sales.
Foto: Per Mikaelsson
Mats Dicklén, chef på Bonnier News Brand Studio.
Foto: Per Mikaelsson
Expressen vinner pris i ”Native Advertising Awards”.
Foto: Per Mikaelsson

Expressen har tagit guld i den internationella tävlingen Native Advertising Awards tillsammans med Folkspel.

Det stod klart under en direktsänd gala på onsdagen.

– Det är fantastiskt roligt att vinna tillsammans med våra kunder och ett tydligt kvitto på att det vi gör håller hög klass, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News Sales.

Sedan 2019 har Expressen drivit sektionen ”Föreningsliv” tillsammans med Folkspel som kommersiell partner. Det har resulterat i hundratals berättelser som belyst den svenska idrottens gräsrotsrörelse och journalistik som berört hundratusentals svenskar. 

Samarbetet har nu uppmärksammats av det internationella priset Native Advertising Awards, som under en direktsänd gala på onsdagen belönade projektet med en guldmedalj i kategorin ”Best integrated Program” och silver i kategorin ”Best Native Advertising Program B2C”.

– Vi har skapat ett unikt samarbete med Expressen där föreningslivet har lyfts på ett fantastiskt sätt, säger Henrik Lindroth, marknad- och kommunikationschef på Folkspel.

”Har ett fantastiskt team”

Bakom produktionen står Bonnier News Brand Studio, som totalt tog hem hela fem medaljer i tävlingen. Förutom Folkspel prisades också samarbeten som gjorts med kunderna Valen och Din Elon.

– Förklaringen till de här framgångarna är att vi har ett fantastiskt team som uppvisar engagemang. Det är väldigt roligt att det här nu uppmärksammas internationellt, säger Mats Dicklén, chef på Bonnier News Brand Studio.

Här är alla medaljer till Bonnier News Brand Studio:

Best integrated Program (Omni-channel integration)

Kund: Folkspel

GULD


Best Native Advertising Program (B2C)

Kund: Folkspel

SILVER


Best Use of Print Media

Kund: Valen

SILVER


Best use of Native Advertising on a Small Budget

Kund: Din Elon

BRONS


Native Advertising Agency/Studio of the Year (over 20 employees)

Bonnier News Brand Studio

BRONS

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.