Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Därför skrattar alla åt lyxmärkets nya sjal

Foto: Fendi.com

Modetrender kan både överraska och imponera. 

Lyxföretaget Fendi har i år slagit på stort och designat en sjal som har allt och lite till.

Men blandningen av silke, ull och päls har fått kunder att haja till – av en helt annan anledning.

Hösten och kylan är här vilket innebär att säsongen för mössor, vantar och halsdukar är på gång. Det klassiska italienska modeföretaget Fendi, med Karl Lagerfeld som chefdesigner, släppte härom veckan höstens kanske mest omtalade sjal som i folkmun har kallat för "vaginasjalen", skriver Insider.

”Touch of Fur”, som sjalen heter finns i flera färger, men det är den rosa varianten som har intresserat internetshopparna. Designsjalen är i en ljusrosa färg med diskreta motiv av företagets logga med en mindre krans av brun päls.

Föds på nytt

På Fendis hemsida beskrevs halsduken som en "sjal i en mjuk blandning av silke och ull, i toner av rosa". Många menar att den ser ut som ett kvinnligt kön. Trots jämförelsen är åsikterna delade huruvida folk vill ha sjalen eller inte. 

”Det ser ut som att man föds på nytt när huvudet sticker upp där under sjalen ”, skriver en användare på Twitter.

Andra skriver att de skulle kunna tänka sig att använda den om de fick chansen. 

Lyxsjalen kostar 990 dollar, vilket motsvarar ungefär 9 400 svenska kronor.

Flera användare på sociala medier har provat att rotera bilden och menar att den ser ännu mer verklig ut från andra hållet.

Klädföretaget har nu valt att plocka bort sjalen från sajten.