Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Kritik mot SAS: Vilseleder kunder om återbetalning

Flygbranschen är den kanske allra hårdast drabbade branschen i den pågående coronapandemin.Foto: JOHAN NILSSON/TT / TT NYHETSBYRÅN

SAS vilseleder sina kunder om rätten till återbetalning i samband med coronakrisen.

Det menar Konsumentverket, som nu uppmanar flygbolaget att ändra sin marknadsföring. 

– Det är inte pengarna som är det värsta, det är att man blir lurad, säger Lotta Hall, 64, som felaktigt nekats återbetalning av SAS.

När Expressen testar att skicka in ett krav om återbetalning till SAS fungerar ingen kontaktväg – och kundtjänst slänger på luren.

Här är allt du behöver veta för att snabbt få tillbaka dina pengar när flyget blir inställt.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en månad

Läs alla artiklar gratis i en månad, därefter är priset 69 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt online.

Genom att klicka på “Starta premium - 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Avhoppare berättar: Livet i den slutna församlingen

”Hjärntvätt av barn” • Rektorn: ”Det här bevarar sammanhållningen”

Anna, 46, berättar: Jag var ihop med min gifta kollega

”En hemlig kärleksaffär är så långt från verkligheten man kan komma”

Anknytningsteori: Så kan din barndom styra ditt kärleksliv

4 frågor som hjälper dig förstå vad du behöver i en relation