Hårförlängningar är en populär behandling – och många lägger tusentals kronor varje år för att få längre och fylligare hår.
Sedan stockholmaren Cecilia Baliakos Ågnell, 21, var 14 år gammal har hon förlängt sitt hår på salong ungefär var fjärde månad.
Nyligen fick Cecilia, som brukar testa olika salonger, ett tips av en vän om salong som hon sedan bestämde sig för, efter att ha sett bilder på salongens Instagram.
– Jag tänkte att det var en lite lyxigare behandling, och det såg ju så bra ut på bilderna, säger Cecilia.

Men besöket blev en skräckupplevelse. Cecilia berättar om att hon tydligt redogjorde för hur hon ville ha sitt hår – och att frisören sa att det inte skulle vara några problem.
– Ett tag in i behandlingen frågade jag varför håret var så tunt, frisören svarade då att allt var i sin ordning och att jag fått 120 slingor insatta i håret vilket är standard, säger hon.
Trodde att det var ett skämt
Cecilia menar att hon även hade bett om att få håret färgat grått – något hon säger att hon inte fick.
– Det skiftade snarare i grönt, men när jag påpekade det sa hon att jag kunde färga håret hemma, säger Cecilia och fortsätter:

– Till och med mina kompisar trodde att det var ett skämt.
Allt som allt fick Cecilia betala 7 545 kronor.

Väl hemma upptäckte Cecilia att håret var orangefläckigt. Hon ringde salongen och de erbjöd henne att komma in dagen efter för att justera misstaget.
– Dels konstaterade de att jag inte alls hade 120 slingor i håret, utan 96. Och sedan började en person att blöta mitt hår, vilket hon absolut inte skulle göra, säger Cecilia.

Inte heller efter det andra besöket fick hon som hon ville, håret var visserligen mer fylligt, men inte rätt färg, enligt henne.
– Jag färgade hemma själv, det kostade ytterligare 400 kronor.
Ägaren håller inte med
Ägaren av salongen, som ligger i Stockholm, delar inte Cecilias bild av händelsen.
– Vi har priset 3 500 kronor för upp till 120 slingor och lägger in så många kunden ber om och önskar. I Cecilias fall sa hon själv stopp till frisören efter 96 slingor.

– Hon ville inte ha mer för att det inte skulle synas att det var löshår. Under andra besöket satte vi in 30 extra slingor utöver de 120 utan extra kostnad, säger ägaren.
Hon säger också att Cecilia verkade väldigt nöjd efter det första besöket och att den höga kostnaden berodde på en dyr färg som Cecilia valde – och att Cecilias hår var extra svårt att färga.
Men Cecilia säger att hon aldrig tidigare varit med om något liknande tidigare:
– Jag kommer aldrig gå tillbaka till den salongen igen.