New Wave Group gör profilprodukter för företag, det vill säga allt från t-shirts till slipsnålar med påtryckta företagsflaggor.
Och Torsten Janssons framgång är en klassisk saga.
Han byggde upp sitt imperium från föräldrarnas källare i Dingle, Bohuslän på 80-talet. Där stod han och tryckte t-shirts som han senare sålde.
Företaget växte rekordsnabbt. I dag värderas bolaget till fem miljarder kronor på börsen.
"Oslagbar som affärsman"
-Torsten har en oerhörd vilja att få saker och ting gjorda. Han är oslagbar som affärsman, säger Jörgen Bender, tidigare finanschef på New Wave.
Flera orsaker ligger bakom framgången. New Wave Group har lyckats hålla kostnaderna nere. Man köper sina råvaror billigt från Bangladesh och Kina.
- Jag jobbar hårt. Mina anställda är väldigt duktiga och gör sitt bästa och jag försöker alltid vara ärlig, säger Torsten Jansson.
På sin fritid tycker han om att fiska och köra snabba bilar. Han äger en Ferrari F50, en Volvo V70 och en BMW X5.
Ulrika Messings nye man förvånar Dingleborna.
- Jag trodde det var ett skämt. Torsten var ju ordförande i moderata ungdomsförbundet en gång i tiden, säger en källa.