Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Ashley, 16, är döv – hyllar flygvärdinnans lapp

Dagens tre största utrikesnyheter.
Nu hyllas flygvärdinnan efter sin gest. Foto: Shutterstock/Twitter
– De gjorde resan fantastisk, säger Ashleys mamma Loretta. Foto: Twitter

När döva Ashley Ober, 16, reste fick hon en positiv överraskning av servicen ombord planet.

En flygvärdinna kom fram till henne – och lämnade en handskriven lapp, skriver Mirror.

Nu hyllas handlingen i sociala medier.

– De gjorde resan fantastisk, säger Ashleys mamma Loretta.

”Hej och god morgon, Ashley. Mitt namn är Janna och jag kommer vara din flygvärdinna under den här flygresan till JFK.”

Så står det på den handskrivna lappen som Ashely Ober, som är döv, fick när hon satte sig på sin plats i Delta-flyget.

”Det finns två knappar ovanför ditt huvud. Den gula kontrollerar läslampan och den stora grå knappen med symbolen för en människa kan du använda för att meddela mig om du behöver något”, står det vidare på lappen.

”Vid händelse av en nödsituation har du den närmsta utgången bakom dig. De är våra utgångar vid vingarna.”

Mamman: ”Gjorde resan fantastisk!”

Ashleys mamma, Loretta Ober, har delat en bild på lappen på Twitter. Hon hyllar flygvärdinnans initiativtagande.

– Min dotter som är döv flög själv. Flygvärdinnan gav henne den här lappen på planet. De gjorde resan fantastisk!

Meddelandet på lappen fortsätter:

”Tveka inte att meddela mig om du behöver någon hjälp. Återigen, mitt namn är Janna och välkommen ombord vårt flygplan.”

https://twitter.com/oberlynn13/status/1147514623949774854

Hundratals har delat inlägget och fler än 1 000 personer har gillamarkerat bilden.

Många har fyllt kommentarsfältet med lovord till både flygvärdinnan och Ashley.

”Wow ... det flygvärdinnan gjorde är inspirerande. Vad bra att Delta stärker sina anställda att visa empati och omtanke”, skriver en person.

”Kära Delta, se till att Janna får den hyllning hon förtjänar för sin service till kunderna”, instämmer en annan.

”Fantastisk gest!”, skriver en tredje person.

I ett uttalande till Fox News kommenterar en talesperson för flygbolaget händelsen.

”Vi uppskattar att kunder delar med sig av sina Delta-ögonblick med oss. Vi applåderar Jannas omtanke när hon visade stöd till denna kund som flög själv för första gången.”