Här vid Västra skogens tunelbanestation ska stämningen ha blivit rejält upprörd under förmiddagen. "Det råder lynchstämning", har en uppgiftslämnare berättat för Expressen.se. Foto: Läsarbild
Här vid Västra skogens tunelbanestation ska stämningen ha blivit rejält upprörd under förmiddagen. "Det råder lynchstämning", har en uppgiftslämnare berättat för Expressen.se. Foto: Läsarbild

Ansvariga för kaoset: "Förstår att folk är upprörda"

Publicerad
Uppdaterad
Det stora stoppet i kollektivtrafiken har lett till kaos och dålig stämning kring tunnelbanestationerna på blå och gröna linjen.
Och fortfarande vet SL inte vad som orsakat felet.
- Jag kan mycket väl förstå att resenärerna är upprörda, säger SL:s marknadsdirektör Ann-Sofie Chudi.
På förmiddagen var läget oförändrat i tunnelbanetrafiken, bortsett från att SL lyckats få ut fler ersättningsbussar.
Överfulla bussar, förseningar och dålig information från SL - resenärer vittnar om att situationen på morgonen har varit kaotisk kring flera tunnelbanestationer. Enligt uppgifter till Expressen.se rådde det till exempel lynchstämning vid tunnelbanestationen Västra skogen på blå linjen.
- Jag känner inte till just det, men jag kan mycket väl förstå att resenärerna är upprörda. Det är beklagligt att det är som det är. Vi jobbar intensivt på att försöka lösa problemet, säger SL:s marknadsdirektör Ann-Sofie Chudi.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Läs fler nyheter i Expressens app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag