Nicki Minaj lättklädda video upprör Yohio.Nicki Minaj lättklädda video upprör Yohio.
Nicki Minaj lättklädda video upprör Yohio.
Nicki Minaj i "Anaconda".Nicki Minaj i "Anaconda".
Nicki Minaj i "Anaconda".
"Smuts", skriver artisten på Twitter. Foto: Christian Örnberg"Smuts", skriver artisten på Twitter. Foto: Christian Örnberg
"Smuts", skriver artisten på Twitter. Foto: Christian Örnberg

Yohio: "Det är nog – jag är trött på det här"

Publicerad

Yohio är rasande på rapparen Nicki Minaj.

Anledningen är den vågade videon till "Anaconda" som Melodifestivalartisten kallar för "smuts".

Nicki Minaj släppte videon till nya låten "Anaconda" för två dagar sedan. Och reaktionerna på den minst sagt vågade videon har inte låtit vänta på sig. Videon har redan visats över 20 miljoner gånger på Youtube och en som är vrålförbannad på videon och dess innehåll är artisten Yohio.

"Det här är anledningen till varför unga människor har fel uppfattning om sex. Det är för mycket. Smuts", skriver han i ett inlägg på Twitter där han länkar till videon.

Yohio: "Trött på det"

Han fortsätter sitt raseri med att skriva att det äcklar honom att se var världen är på väg och att sex alltid säljer i musik med att det de senaste åren håller på att bli pornografi.

"Det är nog. Jag är trött på det", skriver Yohio.

Yohio har tidigare pratat om sin roll som förebild.

– Jag tror att det är bra att det är mig de ser upp till. Många amerikanska artister tar inte hänsyn till sin publik. Det är ofta sexuella inslag, och det är väldigt onödigt, har han sagt i en intervju med Helsingborgs dagblad.

"Känns klockrent"

– Jag får barnen att förstå att de kan vara sig själva och göra det de vill. Jag är stolt över att vara en förebild för barn. Det känns klockrent att få ha blivit det i så unga år, har han sagt.

Det är inte första gången som Nicki Minaj väcker uppmärksamhet med sin vågade stil. När hon förra året medverkade i en vågad video med Lil Wayne till låten "High School" innehöll den ångande heta sexscener och som jurymedlem i American Idol bar hon kreationer som fick twittrare att ryta till.

 

Håller du med Yohio? Diskutera på vår Facebook-sida.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag