Valencia King, mode-redaktör på Warning magazine: – Jag matchar söta små klänningar med boots. Och så tänker jag ha mindre accessoarer som ändå sticker ut. Foto: STEFAN FORSELLValencia King, mode-redaktör på Warning magazine: – Jag matchar söta små klänningar med boots. Och så tänker jag ha mindre accessoarer som ändå sticker ut. Foto: STEFAN FORSELL
Valencia King, mode-redaktör på Warning magazine: – Jag matchar söta små klänningar med boots. Och så tänker jag ha mindre accessoarer som ändå sticker ut. Foto: STEFAN FORSELL
Pete Miszuk, fotograf: – Jeans från Tsubi, allt annat är vintage. Foto: STEFAN FORSELLPete Miszuk, fotograf: – Jeans från Tsubi, allt annat är vintage. Foto: STEFAN FORSELL
Pete Miszuk, fotograf: – Jeans från Tsubi, allt annat är vintage. Foto: STEFAN FORSELL
Tammy Eckenswiller, stylist och moderedaktör på den kanadensiska tidningen Fashion magazine: – Väska och skor från Yves Saint Laurent. Blus från Chanel, bälte från Miu miu, byxorna kommer från Earnest sewn och sol-glasögonen från Jeremy Scott. Foto: STEFAN FORSELLTammy Eckenswiller, stylist och moderedaktör på den kanadensiska tidningen Fashion magazine: – Väska och skor från Yves Saint Laurent. Blus från Chanel, bälte från Miu miu, byxorna kommer från Earnest sewn och sol-glasögonen från Jeremy Scott. Foto: STEFAN FORSELL
Tammy Eckenswiller, stylist och moderedaktör på den kanadensiska tidningen Fashion magazine: – Väska och skor från Yves Saint Laurent. Blus från Chanel, bälte från Miu miu, byxorna kommer från Earnest sewn och sol-glasögonen från Jeremy Scott. Foto: STEFAN FORSELL
Kate Perry, sångerska: - Alla mina kläder är vintage. Huvudbonaden har jag köpt i en hattaffär på Prince street här i New York. Foto: STEFAN FORSELLKate Perry, sångerska: - Alla mina kläder är vintage. Huvudbonaden har jag köpt i en hattaffär på Prince street här i New York. Foto: STEFAN FORSELL
Kate Perry, sångerska: - Alla mina kläder är vintage. Huvudbonaden har jag köpt i en hattaffär på Prince street här i New York. Foto: STEFAN FORSELL
Lance Lin, publicist på PR-firman LaForce-Stevens: - Kläderna kommer från Nautica, väskan från Goyard. Foto: STEFAN FORSELLLance Lin, publicist på PR-firman LaForce-Stevens: - Kläderna kommer från Nautica, väskan från Goyard. Foto: STEFAN FORSELL
Lance Lin, publicist på PR-firman LaForce-Stevens: - Kläderna kommer från Nautica, väskan från Goyard. Foto: STEFAN FORSELL

Trendspaning i New York Kolla in hur hippa New York-bor helst klär sig.

Publicerad

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag