Hoppsan!
Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?
Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.
Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?
Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.
Miljontals följare får se influencers barn födas, tulta runt och göra komiska saker.
Det är ingen slump: Forskare berättar att barn är oerhört effektiva komponenter i varumärkesbygge, att skapa starka känslomässiga band till och intresse hos följarna och för att sälja in reklambudskap.
Frågan är inte okontroversiell – i Europa har den till och med lagstiftats om.
Så här resonerar fyra av Sveriges största influencerfamiljer – och så mycket tjänar de på sitt innehåll.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.