Premium:

Svenska influencers tjänar miljoner tack vare sina barn

Miljontals följare får se influencers barn födas, tulta runt och göra komiska saker.

Det är ingen slump: Forskare berättar att barn är oerhört effektiva komponenter i varumärkesbygge, att skapa starka känslomässiga band till och intresse hos följarna och för att sälja in reklambudskap.

Frågan är inte okontroversiell – i Europa har den till och med lagstiftats om.

Så här resonerar fyra av Sveriges största influencerfamiljer – och så mycket tjänar de på sitt innehåll.

Är du redan prenumerant, logga in för att läsa.

Expressen Premium

Välkommen till Premium!

För bara 79 kr/mån får du tillgång till alla artiklar. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid. Nyhet! Nu ingår även alla artiklar på amelia.se och alltommat.se i din prenumeration.

Utvald livesport ingår!

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.