Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Svedalas bästa hittills

Revypappan Hasse Hardenstedt som bystfager Carmen med callgirl-verksamhet.

NYÅRSREVY

Huelöst med Svedalarevyn

Folkets hus, Svedala. Publik: Cirka 80. Mycket att skratta åt. Nya regeringens rekordförsök i skandaler missar målet.

Skratta gör man mycket

åt Svedalarevyn det här året. Och allra mest skrattar man åt revypappan själv, Hasse Hardenstedt, som faktiskt påminner en hel del om legenden Nisse Ahlrot. En komplimang så god som någon. Precis som Ahlrot har Hasse varje år minst en entré i damkläder. Den här gången river han ned skrattsalvor som bystfager Carmen med callgirl-verksamhet. Och han är minst lika rolig som galt med oslagbar peruk i ett festligt ensemblenummer apropå tv-såpan "Bonde söker fru", ett tacksamt tema som verkar återkomma i de flesta nyårsrevyerna.

Men Hasse Hardenstedt

är inte den ende som står ut i den här rappa föreställningen, den bästa jag sett hittills i Svedala. Hela det lilla men naggande goda revygänget gör bra ifrån sig. Kjell-Åke Ingerheim, som återkommer efter tio år, har en annan av revyns bästa entréer tillsammans med Hasse som lokal ligist livrädd för "räliga tanten med den trimmade rollatorn", och han sjunger med verklig blueskänsla i "Det går åt helvete ändå". Marie Ohlsson, som textar föredömligt, har flera träffsäkra sångnummer. Och debutanterna Lovisa Rasmusson och Birgitta Hugo demonstrerar stor bredd och dyker upp litet varstans. Lovisa agerar således bland annat förförisk sugga i andra aktens inledande skrattpiller och Birgitta assisterar lyhört Hasse som sexrådgivare i det obligatoriska förväxlingsnumret.

De två unga dansarna

har trimmats av rutinerade Pavel Drazdil, fyramannabandet anförs säkert av Patric Aurell och Dan Kandell har inte bara skrivit de flesta texterna utan också regisserat denna fartfyllda föreställning på knappa två timmar.
Annons:

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!