Det var i oktober förra året som Netflix tog sig in på den svenska marknaden och nu har Netflix ungefär 250 000 betalande kunder i Sverige. I maj gjorde MMS - som levererar tittarsiffror för tv - en undersökning där det framkom att 645 000 svenskar använder Netflix.
Vann sin första Emmy
- Vi är väldigt glada över det positiva mottagandet vi har haft och fortsätter ha i Sverige, säger Rebecca Crusoe, svensk talesperson för Netflix.
Fortfarande är Netflix störst i USA med över 30 miljoner kunder. Utanför USA finns drygt åtta miljoner prenumeranter.
För ett par veckor sedan vann Netflix sin första Emmy med serien "House of cards", som belönades i kategorin "Bästa regissör".
- Att våra tv-shower nominerades i 14 kategorier hjälpte till att sudda ut gränsen mellan internet och tv, säger Rebecca Crusoe.
Många specialprogram
Under hösten fortsätter Netflix att satsa i Sverige.
- Vi satsar mycket på stand-up, bland annat med specialprogram från komikerna Aziz Ansari och Russell Peters. En annan inriktning som är viktig för oss är dokumentärer, säger Crusoe.
Här listar Expressen de bästa filmerna och tv-serierna på Netflix.