Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Stjärnans drastiska beslut efter troskritiken

Foto: JULIANO-DADDY/X17ONLINE.COM / JULIANO-DADDY/X17ONLINE.COM/IBL X17 INC
Foto: DENNIS VAN TINE/GEISLER-FOTOPRES / PICTURE ALLIANCE / GEISLER-FOTOP DPA

Nästan två miljoner plagg är trycka med fel logga efter namnbytet.

Kim Kardashian vill nu visa sig klimatsmart och berättar för följarna hur hon ska agera utan att produkterna från det nya underklädesmärket ska behöva slängas.

– Jag vill bara att ni ska få en liten inblick i hur det går och att ni ska veta att jag verkligen jobbar hårt för att komma på hur jag inte ska vara slösaktig men ändå kunna ändra märkets namn samtidigt, säger hon i ett klipp på Twitter.

Kim Kardashian West är i uppstartsfasen av sitt nya underklädesmärke ”Kimono”, ett företag som tillverkar ”shapewear”, underkläder som formar kroppen. Men tidigare denna månad gick reality-profilen ut med att hon behövde byta namn på märket, detta efter att hon anklagats för att vara respektlös mot den japanska kulturen. Det var många som reagerade starkt då kimono är den japanska folkdräkten som bärs vid högtidliga tillställningar.

Vad det nya namnet blir har ännu inte kommit fram men Kim Kardashian har nu stött på ett stort problem. I en video som hon delat på Twitter berättar hon nu att nästan två miljoner plagg hann tryckas upp med det gamla namnet innan det bestämdes att namnet skulle ändras. Kim Kardashian vill nu visa sig klimatsmart och menar att detta måste lösas utan att produkterna ska behöva slängas.

– Eftersom att jag ville att allt verkligen skulle vara utan sömmar och kännas skönt så tryckte vi upp loggan på insidan av alla plaggen. Så nu måste vi komma på en lösning och inte vara slösaktiga, för vi har tryckt upp nästan två miljoner produkter med Kimono-loggan i, säger Kim Kardashian i klippet.

Visar upp fyra lösningar

I videoklippet visar hon upp fyra alternativ för att täcka loggan. Det första förslaget är att sätta en stor svart ruta över loggan, något som Kim inte gillar. Det andra förslaget är att försöka sudda ut loggan, ett alternativ som Kim själv tycker ser ”rörigt” ut. 

Det tredje alternativet som Kim visar upp innebär att sätta en tygbit över loggan, men inte heller detta är något som imponerar henne. Tillslut visar hon den lösning som är hennes favorit, en mindre tygbit som endast täcker de felaktiga bokstäverna.

– Jag gillar denna, den är väldigt liten, den får det att se ut som en liten snygg detalj, säger Kim Kardashian och fortsätter:

– Jag vill bara att ni ska få en liten inblick i hur det går och att ni ska veta att jag verkligen jobbar hårt för att komma på hur jag inte ska vara slösaktig men ändå kunna ändra märkets namn samtidigt.

https://twitter.com/KimKardashian/status/1154985111730831360?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1154985111730831360&ref_url=https%3A%2F%2Fpeople.com%2Fstyle%2Fkim-kardashian-relabeling-kimono-shapewear%2Fhttps://www.instagram.com/p/BybES-EgOlf/?utm_source=ig_web_copy_link