Amanda Schulman och Hannah Widell. Foto: Emil NordinAmanda Schulman och Hannah Widell. Foto: Emil Nordin

Amanda Schulman och Hannah Widell.

 Foto: Emil Nordin
Thomas Hayes som William. Foto: NRKThomas Hayes som William. Foto: NRK

Thomas Hayes som William.

 Foto: NRK

"Skam"-William kommer till Sverige

Publicerad

Thomas Hayes, mer känd som William i den norska succéserien "Skam", har landat i Sverige.

Bakom initiativet ligger Hannah Widell och Amanda Schulman – som hoppas att den unga tv-stjärnan ska hajpa deras klädmärke.

– Just nu är Thomas och hela "Skam"-gänget de ultimata profilerna, säger Amanda Schulman.

Den norska ungdomsserien "Skam" har minst sagt tagit Sverige med storm. Därför blev fansen, inte helt oväntat, överlyckliga när Thomas Hayes, som spelar William, tidigare i januari berättade att han kommer till Stockholm.

"Stockholm i slutet av månaden? Hmm, japp! Köpenhamn i början av februari? Hmm, japp!", skrev Thomas Hayes då på Twitter.

 

LÄS MER: Så skyddas Skam-profilerna efter succén

 

Under lördagen landade Thomas Hayes på Arlanda och på Snapchat har han delat med sig av flera filmer och bilder från huvudstaden.

Exakt vad Thomas Hayes ska göra i Stockholm har däremot varit oklart. Thomas Hayes är förutom skådespelare även dj och många har spekulerat i att han kommer till Sverige och Danmark för att spela.

Amanda Schulman och Hannah Widell tar Thomas Hayes till Stockholm

Nu kan Expressen berätta att det är Hannah Widell och Amanda Schulman som ligger bakom det hela.

Anledningen är att Thomas Hayes ska vara gäst på en filmvisning och middag som anordnas av mediesystrarnas klädmärke Daisy Grace i anslutning till modeveckan.

 

LÄS MER: Skam-trailern som SVT valde bort

 

Filmvisningen och den efterföljande middagen börjar klockan 19 på tisdag och förhoppningen är att de inbjudna gästerna, som också inkluderar Camilla Läckberg, Sigge Eklund och Kakan Hermansson, ska bygga hajp kring varumärket.

– Det stämmer att vi flyger in Thomas. Att synas genom profiler är det absolut mest kraftfulla sättet att både bygga varumärke och driva försäljning och just nu är Thomas och hela "Skam"-gänget de ultimata profilerna, både när det kommer till hajpen och till värderingarna vi ser i "Skam", säger Amanda Schulman i en kommentar och fortsätter:

– Dessa värderingar stämmer bra överens med vad vi vill att Daisy Grace ska stå för.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag