Det är årets största tv-evenemang i USA, år efter år.
Finalen i den amerikanska fotbollen, Super Bowl, snittar ofta över 100 miljoner tittare, och det är inte bara matchen – i år mellan Kansas City Chiefs och San Francisco 49ers – som lockar storpublik, underhållningen i halvtid är snudd på lika stor.
Efter förra årets måttligt lyckade framträdande av Maroon 5 var det Shakira (som fyller 43 under söndagen – grattis!) och Jennifer Lopez, 50, som skulle få fart på fansen på Hard Rock Stadium i Miami i Florida.
Colombianska Shakira öppnade och kom ut i en röd glitterklänning och rev av ett medley med bland annat jättehiten ”Whenever, wherever” med en kader dansare bakom sig.
Shakira rev av bit av klänningen
Under ”I like it like that” fick hon sällskap av reggaetonstjärnan Bad Bunny, och Shakira slet av ett stycke av klänningen och la sig ner på scenen.
Shakiras soloset avslutades med att hon kastade sig ut i publiken och surfade runt på deras händer under ”Hips don’t lie”.
Därefter kom Jennifer Lopez in på en stolpe på scenen. J-Lo öppnade i en svart läderoutfit med utmanande skärning som nog visade mer än den dolde av stjärnans bakdel, ihop med lårhöga läderstövlar och drog igenom bland annat ”Jenny from the block”.
Sedan, efter hypersnabbt klädbyte åkte lädret av och i stället hade Lopez på sig vad som nog kan kallas en glittrig kroppsstrumpa med glitterplattor på, till publikens stora jubel.

Jennifer Lopez – i ytterligare en ny outfit – tog sedan ut sin dotter Emme, 11, på scenen. Emme var med och sjöng samtidigt som J-Lo virade in sig in en Puerto Rico-flagga och spelade Bruce Springsteens ”Born in the USA”.
Showen avslutades med att Shakira och Lopez gick upp tillsammans och skakade vad deras mammor gett dem, så att säga.

Hyllningarna lät inte vänta på sig.
https://twitter.com/KimKardashian/status/1224144154113871874Bland annat Kim Karadashian skickade ut några eld-symboler efter den heta showen.
https://twitter.com/RyanSeacrest/status/1224147639391997952Tv-profilen Ryan Seacrest stämde också in i hyllningskören.
Efter att fotbollsligan NFL fått kritik för att inte varit nära sin publik nog har man till i år tagit hjälp av någon som vet lite mer om underhållning: hiphopmogulen Jay-Z.
Förra året hade man valt rockbandet Maroon 5, vilket sågs som särskilt tondövt då matchen spelades i Atlanta, som är en av städerna i USA med högst andel afroamerikanska invånare och en stark hiphopkultur, och kritikerna menade att det hade kunnat vara ett bra tillfälle att visa upp den sidan.
Nu har Jay-Z, eller Shawn Carter som han egentligen heter, och hans firma Roc Nation, varit rådgivare åt NFL.
– Man kan inte åka till en stad, ploppa ner en show och sen dra. Kom igen, kommunicera i alla fall med samhället, sa Jay-Z när samarbetet blev klart i somras.
Och i år blev det alltså två kvinnor, som båda är stora bland den latinamerikanska publiken, som är mycket stor i bland annat Florida, där finalen spelas.
https://twitter.com/zane/status/1224144833561812993https://twitter.com/VictoriaJustice/status/1224147272067239936https://twitter.com/kirstin/status/1224169269841121281https://twitter.com/MTV/status/1224145363591991302