Paul McCartney berättar för första gången om sin återkommande mardröm. Foto: MARCUS OWEN / MARCUS OWEN/STARTRAKSPHOTO.COM/A STARTRAKS PHOTOPaul McCartney berättar för första gången om sin återkommande mardröm. Foto: MARCUS OWEN / MARCUS OWEN/STARTRAKSPHOTO.COM/A STARTRAKS PHOTO
Paul McCartney berättar för första gången om sin återkommande mardröm. Foto: MARCUS OWEN / MARCUS OWEN/STARTRAKSPHOTO.COM/A STARTRAKS PHOTO
Paul McCartney. Foto: RICHARD WAINWRIGHT / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅNPaul McCartney. Foto: RICHARD WAINWRIGHT / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
Paul McCartney. Foto: RICHARD WAINWRIGHT / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
Foto: PF1 / ALL OVER PRESS WENN.COMFoto: PF1 / ALL OVER PRESS WENN.COM
 Foto: PF1 / ALL OVER PRESS WENN.COM

Paul McCartney berättar hemligheten – efter 50 år

Publicerad

Paul McCartney avslöjar en återkommande mardröm om Beatles som hemsöker honom.
För första gången berättar sångaren om rädslan som plågat honom i 50 år.
– Jag vaknar alltid upp kallsvettig! säger han, rapporterar Mirror.

Beatles-legenden är känd för att floppa fullständigt när han spelar live – fast bara i sina egna mardrömmar. 

Nu berättar Paul McCartney, 75, för första gången om den bisarra drömmen som plågat honom i 50 års tid. 

 

LÄS MER: Så har du aldrig sett Paul McCartney förr – fansen reagerar

 

"Ända sedan jag började uppträda har jag haft den här återkommande drömmen – och har den fortfarande. Den går ut på att jag står på en scen och spelar med Beatles, eller mitt nuvarande band. Plötsligt börjar folk lämna konserten och jag undrar förvirrat vad vi gör för fel. Vi gör vårt bästa, men människor fortsätter strömma ut. Jag vaknar alltid upp kallsvettig!" säger McCartney uppger Mirror.

Paul McCartney fortsätter turnera – trots sin stora fruktan

Den 75-åriga artisten trotsar dock sina farhågor genom att om och om ställa sig på scenen. Han spelar fortfarande de gamla Beatles-hitsen under sina konserter.

"Det är som att återupptäcka låtarna varje gång" säger han och fortsätter:

"När ett helt publikhav sjunger med till Hey Jude, glömmer man alla dåliga nyheter och koncentrerar sig på det fina ögonblicket" .

The Beatles slog igenom på 60-talet och är kända som ett av tidernas mest framgångsrika band. De har sålt över 1,3 miljarder skivor och har haft 20 listettor på den amerikanske Billboard-listan. Deras enorma inflytande, även kallad "Beatlemania", influerade både ungdomskultur och andra musiker under storhetstiden.

 

LÄS MER: Nu säljs The Beatles-medlemmarnas lyxbilar på auktion

 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag