Lindomebon Sara Ekman började handla på nätet redan som 17-åring.
- Det går snabbt och är smidigt. Jag shoppar gärna på utländska sajter. Jag kollar alltid upp sidan och villkoren ordentligt först, säger hon.
- Jag köper till och med linsvätska på nätet. De enda gångerna jag handlar i butik är utomlands, säger hon.
Senaste fyndet var en nyårsklänning från favoritsajten Nelly.com. Sara är inte ensam. Enligt HUI research, tillhör kläder och skor tillhör de näst populära nätköpen efter hemelektronik och är också det segment som växer mest. Förra året omsatte delen 5,5 miljarder svenska kronor.
- Själv köper jag merparten av mina kläder via nätet eftersom jag sällan har tid att springa i affärer. Då kan jag shoppa på de tider som passar mig och slipper dessutom köer och trängsel, säger hon.
- Det går snabbt och är smidigt. Jag shoppar gärna på utländska sajter. Jag kollar alltid upp sidan och villkoren ordentligt först, säger hon.
Linsvätska på nätet
I dag lägger hon omkring 5 000 i månaden på att handla kläder, smink och hudvård på internet. Dessutom köper hon filmer, böcker, mat och resor. Och elektronik.- Jag köper till och med linsvätska på nätet. De enda gångerna jag handlar i butik är utomlands, säger hon.
Senaste fyndet var en nyårsklänning från favoritsajten Nelly.com. Sara är inte ensam. Enligt HUI research, tillhör kläder och skor tillhör de näst populära nätköpen efter hemelektronik och är också det segment som växer mest. Förra året omsatte delen 5,5 miljarder svenska kronor.
"Slipper trängsel"
Expressens moderedaktör Emma Danielsson är en av nätkunderna.- Själv köper jag merparten av mina kläder via nätet eftersom jag sällan har tid att springa i affärer. Då kan jag shoppa på de tider som passar mig och slipper dessutom köer och trängsel, säger hon.