Veckans KIA-index, som sammanställer webbplatsstatistik, innebär succésiffror. Expressen har nu gått om konkurrenten på flera punkter. Både i unika nöjesbesökare mobilt och gällande desktopbesökare på Expressen tv.
Expressen nöje hade under föregående vecka över 100 000 fler unika besökare i mobilen än Nöjesbladet. Det var bland annat helgens bevakning av Melodifestivalen som lockade fler läsare till Expressen nöje.
– Det här är resultatet av ett långsiktigt arbete i alla kanaler där hela redaktionen verkligen har varit med och bidragit och dragit åt samma håll.
Mobilt innehåll
Allt fler läser och tittar på Expressens innehåll via mobilen. I samband med Melodifestivalen storsatsar nöjet och sänder varje lördag uppsnacksprogrammet Mellolive, där en rad artister och låtskrivare gästar.
Dessutom bjuder vi direkt efter tävlingen på artisternas reaktioner i green room och tar sedan publiken med till den stora efterfesten.
Under en längre tid har läsandet mobilt och tittandet på Expressen TV ökat.
"Sveriges bästa nöjesbevakning"
Och Expressen fortsätter framåt och utvecklas i alla kanaler.
– Nu fortsätter vi gå framåt för att ge läsarna och tittarna Sveriges bästa nöjesbevakning, säger Lars Johansson.
Expressen nöje fortsätter självklart bevaka Melodifestivalens deltävlingar och slutligen den storslagna finalen på Friends arena.