Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Löwengrips polerade fasad – panikdraget för företaget

Isabella Löwengrip berättar själv: "Kan behöva ändra mitt liv"
Efter år av hårt arbete rasade allt för Isabella Löwengrip, när hon under hösten tvingades skala ner sina företag för att inte gå i konkurs.Foto: SVEN LINDWALL
I dokumentären ”Flip side” erkänner entreprenören att hon tvingas sälja aktier för att ha råd att betala ut löner till sina anställda under den svåra perioden.Foto: ANNA-KARIN NILSSON
”Vi förlorade 80 procent av våra kunder. För att betala allas löner den här månaden måste jag sälja en del aktier”, säger Isabella Löwengrip i dokumentären.Foto: ANNA-KARIN NILSSON

Efter år av hårt arbete rasade allt för Isabella Löwengrip, när hon under hösten tvingades skala ner sina företag för att inte gå i konkurs.

I dokumentären ”Flip side” erkänner entreprenören att hon tvingas sälja aktier för att ha råd att betala ut löner till sina anställda under den svåra perioden.

– Vi förlorade 80 procent av våra kunder. För att betala allas löner den här månaden måste jag sälja en del aktier, säger Isabella Löwengrip i dokumentären.

Hon började blogga som 14-åring och har de senaste åren uttryckt att hennes mål är att bli världens mest framgångsrika affärskvinna.

Men den svenska entreprenörens framtidsplaner gick inte som hon hade tänkt. Under hösten tvingades profilen erkänna att hennes företag inte var så framgångsrika som hon hade gett sken av, och för att slippa gå i konkurs blev Löwengrip tvungen att avskeda personal som jobbade i hennes hem, och avbryta en satsning i USA.

Har visat upp en annan sida

I dokumentären ”Flip side”, som har premiär den 15:e januari, konstaterar Isabella Löwengrip att hon varit noga med att visa upp en polerad bild av sitt liv, men att det inte har varit sant.

– Jag har levt i en bubbla ett tag. Både att jag har försökt få mina företag att växa, och få allt att se jättebra ut. Allt ska se perfekt och framgångsrikt. Men inget är på riktigt, säger hon i dokumentären.

Löwengrip: ”Vi förlorade 80 procent av våra kunder”

När det under hösten kom fram att Isabella Löwengrips siffror för sina företag inte stämde, gjorde det att en stor andel av hennes kunder drog sig ur affärer. Något som innebar att Löwengrip tvingades göra ett drastiskt drag för att kunna betala sina anställdas löner.

– Förra veckan var det en löpsedel om att alla mina siffror var fejkade. Vi förlorade 80 procent av våra kunder. För att betala allas löner den här månaden måste jag sälja en del aktier. Men det är okej. De säger att det är en del av att vara entreprenör, säger hon i dokumentären.

Expressen har sökt Isabella Löwengrip om dokumentären, men hon avböjer att kommentera ytterligare.

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.