Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Löwengrip lämnar Sverige – avslöjar nu planen i USA

Isabella LöwengripFoto: ANNA-KARIN NILSSON
Isabella Löwengrip.Foto: ANNA-KARIN NILSSON

I augusti lämnar Isabella Löwengrip Sverige för New York.

Nu berättar entreprenören om hur hon ska erövra den amerikanska marknaden.

– Vi leker med en hybrid mellan den digitala och verkliga världen. Det handlar om att bygga inspirerande världar runtomkring mig, säger Isabella Löwengrip till SVD.

Isabella Löwengrip, 28, har vuxit ur Sverige.

Det klargör entreprenören i en intervju med SVD och avslöjar samtidigt vad hon ska göra i USA dit flyttlasset nu går.

Syftet? Att synas ”på rätt ställen” för att expandera bolaget.

I USA ska Isabella Löwengrip starta en distributions- och contentbyrå. Det innebär att entreprenören även kommer att skapa innehåll till andras plattformar – utöver sina egna kanaler som hon tidigare gjort.

Sin expertis baseras på data som samlats in från hennes egna sociala medier. Isabella Löwengrip och hennes team vet helt enkelt vad folk klickar på och hur man når ut brett.

– Min styrka är att jag har en influencers öga. Jag vet precis vilka vinklar man bör använda och hur lång en video borde vara. Där har de större byråerna det svårare, säger Isabella Löwengrip till SVD.

Byråns fokusområden är i dagsläget privatflyg, filmindustrin, hotell och välgörenhet.

Löwengrips plan: ”Som The Truman Show”

Isabella Löwengrip har två barn tillsammans med exmaken Odd Spångberg. Då exparet har delat vårdnad innebär detta att hon kommer bo i New York på halvtid och åka fram och tillbaka till Sverige varannan vecka.

Nyligen meddelade Isabella Löwengrip att hon hittat sin drömlägenhet på Upper East Side i New York.

Nu avslöjar entreprenören att lägenhet är en viktig del i hennes affärsmodell. 

– Vi leker med en hybrid mellan den digitala och verkliga världen. Det handlar om att bygga inspirerande världar runtomkring mig. Att skapa lifestyle. Det är som The Truman Show – fast medvetet, säger Isabella Löwengrip till SVD och fortsätter:

– Jag är helt öppen med att det är så. Jag behöver ha en soffa, eller ett champagnemärke hemma, och jag har förmånen att välja företagen jag själv älskar som vill synas med mig. New York-lägenheten måste ha en wow-faktor – för då kommer vi att få kunder som säger samma sak och varumärken som speglar den livsstilen.

Expressen har sökt Isabella Löwengrip.