Linda Bengtzing skojar med SVT om att bli diskad från Melodifestivalen 2016. Foto: Pelle T NilssonLinda Bengtzing skojar med SVT om att bli diskad från Melodifestivalen 2016. Foto: Pelle T Nilsson
Linda Bengtzing skojar med SVT om att bli diskad från Melodifestivalen 2016. Foto: Pelle T Nilsson
Linda Bengtzing. Foto: Olle SporrongLinda Bengtzing. Foto: Olle Sporrong
Linda Bengtzing. Foto: Olle Sporrong

Linda Bengtzings krav på SVT: "Diska mig"

Publicerad

I den fjärde deltävlingen ska Linda Bengtzing tävla med sin omtalade låt "Killer Girl".

Nu ber hon skämtsamt om att få bli diskad från Melodifestivalen.

"Snälla SVT-diska mig", skriver hon på Twitter.

Den 27:e februari ska Linda Bengtzing tävla i Melodifestivalen med den omtalade låten "Killer Girl". Efter missödet med Anna Books bidrag som diskades från tävlingen skämtar Bengtzing nu på Twitter.

"Mina Ultimate Ears. (Mitt lyssningssystem) var så fulla av öronvax att de slutade funka! Så snälla SVT-diska mig! Eller åtminstone mina öron", skriver artisten.

På Instagram har hon lagt upp en skärmdump på sin tweet. Där skickar hon en passning till Molly Sandén som tävlar i samma deltävling:

"Så skynda kolla dina inears Molly så du inte blir diskad".

Under bilder skämtar Shirley Clamp vidare.

"Då får du ju en hit utan att tävla! Perfekt", skriver hon.

 

 

LÄS MER: Linda Bengtzings oro inför tävlingen: "Livrädd"

 

 

 

 

 

Linda Bengtzings smisklåt

När SVT lade ut ett 30 sekunders klipp av Linda Bengtzings bidrag väckte den fräcka låttexten reaktioner:

"Du ska kyssa mig, du ska dyrka mig, kanske smiska om jag vill. Var en gentleman, visa Instagram, fylla badkar med champagne. Baby, Baby, du har ingen koll på hur speciell jag är. Jag är en killer girl, du ska passa dig, så hej. Säg mig, vem tror du att du är".

 

 

LÄS MER: SVT tvingas ändra reglerna efter läckta låten

 

 

"Linda Bengtzing känner sin publik"

Många hyllade både låten och Linda Bengtzing via sociala medier.

"Även från 30-sekundersklippet vet du att 'Killer girl' är superbra. Linda Bengtzing känner sin publik", skrev en person på Twitter.

"Endast Linda Bengtzing kan rimma på Instagram och champagne och få det att låta underbart", skrev en annan person.

"Jag vet inte vad man kunde förvänta sig av Linda men det här var inte det. Det här var inte dåligt alls", skrev ytterligare en person.

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag