Funktionella och coola sportkläder för barn - till ett bra pris.
Det är devisen för H&M:s nya klädkollektion, som tagits fram i ett samarbete med kronprinsessan Victorias och prins Daniels organisation Gen-Pep.
Gen-Pep grundades i somras på initiativ av Victoria och Daniel. Organisationens syfte är att, tillsammans med företag, stiftelser och ideella organisationer, uppmuntra barn och ungdomar till att röra på sig.
"Det är ett helt kit"
Ett av stegen i detta är ett designsamarbete med H&M.
– Det är en modern sportkollektion för barn och ungdomar som består av kläder, accessoarer och skor. Målet har varit att skapa funktionella och coola produkter som är prisvärda, tilltalar barn och som ska uppmuntra till en mer aktiv fritid, säger Joanna Morell, presskontakt på H&M.
Klädjätten hoppas att kollektionen och samarbetet med kronprinsessparets organisation ska uppmuntra barn till rörelse.
– Det är ett helt kit för vad barn och unga kan tänkas vilja ha och behöva för en aktiv fritid.
Hur kom det här samarbetet till?
– Vi blev kontaktade av dem under våren och vi tycker att det känns självklart och inspirerande att vara en del av initiativet.
Kollektionen är skapad inhouse på H&M och präglas, enligt Joanna Morell, av "laserskuren stjärngrafik med silver- och reflexdetaljer på alla plagg".
"Viktigt att den är prisvärd"
Kläderna lanseras i butik och i e-handeln i början av januari 2017. Priserna på plaggen varierar mellan 39,90 kronor och 249 kronor.
– Det kommer också vara ett "köp 3, betala för 2"-erbjudande på hela kollektionen.
– Det är viktigt för oss att den är prisvärd och tillgänglig för så många som möjligt, säger Joanna Morell.