Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Kim Kardashians drastiska beslut – efter starka kritiken

Kim Kardashian har bytt namn på sitt klädmärke.Foto: BACKGRID US / STELLA PICTURES BACKGRID US
Efter kritiken över namnet Kimono får märket nu namnet Skims.Foto: PLANET PHOTOS / PLANET PHOTOS SUPPLIED BY PLANET PHOTOS

Realitystjärnan Kim Kardashian upprörde nästan en hel nation när hon släppte namnet på sin nya underklädeskollektion.

Efter fansens kritik har hon nu kommit med ett nytt namn.

”Jag lyssnar alltid på deras feedback och åsikter”, skriver stjärnan på sin Instagram.

I juni i år presenterade Kim Kardashian, 38, sitt nya klädmärke med formade underkläder. Men klädmärkets namn ”Kimono Intimates” föll inte alla i smaken. Många fans riktade stark kritik mot relitystjärnan och anklagade henne för att vara respektlös mot den japanska kulturen. 

– Vi bär kimonos för att hylla hälsa, barns uppväxt, förlovningar, giftermål, studenter, begravningar. Det är en festlig klädsel som går i generationer, sa den japanska Youtubern Yuka Ohishi till BBC.

– De här formande kläderna liknar inte ens en kimono, hon bara valde ett ord som har ”Kim” i det, det finns ingen respekt till vad plagget betyder för vår kultur, sa Yuka Ohishi.

Efter kritiken berättade Kim Kardashian att hon beslutat att byta namn på sin kollektion. På Instagram meddelar hon nu det nya namnet: ”SKIMS Solutionwear”.

”Mina fans och följare är en stor inspiration för mig – Jag lyssnar alltid på deras feedback och åsikter, och jag är så tacksam över att de delade med sig av sina idéer för ett nytt namn”, skriver hon.

Två miljoner plagg med namnet

När Kim Kardashian väl beslutat sig för att byta namn på sitt underklädesmärke stötte hon på ett problem. Nästan två miljoner plagg hade redan hunnit tryckas upp med det gamla plagget och i en video på Twitter ville realitystjärnan visa sig klimatsmart och ta hand om de plaggen.

– Eftersom att jag ville att allt verkligen skulle vara utan sömmar och kännas skönt så tryckte vi upp loggan på insidan av alla plaggen. Så nu måste vi komma på en lösning och inte vara slösaktiga, för vi har tryckt upp nästan två miljoner produkter med Kimono-loggan i, säger hon i klippet där hon visade upp olika lösningar på problemet.

https://www.instagram.com/p/B1oestMAnVD/

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.