Dörrarna öppnades först klockan 10, men redan vid 06-tiden ställde sig ett par tjejer från Nederländerna i kö utanför kaféet som under helgen förvandlats till Djerf Avenue-butik.
Märket startade influencern och entreprenören Matilda Djerf för två år sedan. Det har bland annat landat 26-åringen från Borås på Forbes lista ”30 under 30” för Europa, och omsätter i dag miljonbelopp. Samtidigt driver Djerf också sitt Instagramkonto, vars mode- och livsstilsinnehåll gett henne tre miljoner följare runtom i världen.
– Herregud, pyjamasen, den är så mjuk, säger en av tjejerna som just varit inne i huset där kläderna finns upphängda.
Just att kunna se och känna på kläderna på riktigt och inte bara se bilder på hemsidan verkar vara något som lockar flera av besökarna.
– Jag tycker om att testa kläder innan jag köper dem så därför var det viktigt för mig att åka hit, säger 16-åriga Rebecka som nu har utökat garderoben.

Göteborgstjejerna berättar glatt att de dessutom fått både en pratstund och bild tillsammans med Matilda Djerf själv som glatt minglar runt i trädgården och samtalar med flera av gästerna.

Efter drygt två timmar i den flera hundra meter långa kön lyckades även Aleina, 23, och Anastasia, 24, komma in på området, och kön till trots infriades deras förväntningar.
– Hela inramningen känns verkligen som Matilda, säger vännerna som tror att Djerfs närvaro och interaktion med sin publik på sociala medier är nyckeln till de stora framgångarna.