Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Hasselhoffs dotter har vuxit upp – är plus size-modell

25-åriga Hayley Hasselhoff frontar den kroppspositiva underklädeskampanjen. Foto: Instagram
”Jag känner att jag har vunnit flera gånger” berättar Hayley i kampanjvideon. Foto: Instagram

Hollywoodikonen David Hasselhoffs, 66, dotter Hayley Hasselhoff, 25, medverkar i en nysläppt underklädeskampanj för plus size-varumärket Curvy Kate. 

I kampanjvideon berättar hon om kroppshatet – och hur hon lärt sig att acceptera sig själv.

– Jag känner att jag har vunnit flera gånger, säger hon.

Det brittiska underklädesmärket Curvy Kate har i dagarna släppt en ny kampanj som uppmanar kvinnor att hylla sina egna kroppar, skriver Independent

I kampanjen, som kallas #MyBodyVictory, syns sex olika modeller som alla berättar om hur de lärt sig acceptera sina kroppar. 

En av modellerna är 25-åriga Hayley Hasselhoff, dotter till Hollywoodikonen David Hasselhoff, 66. 

Hayley Hasselhoff frontar underklädeskampanjen. Foto: Instagram

Även rullstolsburna Clara Holmes medverkar i kampanjen, såväl som plus size-modebloggerskan Lauren Tallulah. 

Hasselhoff om kroppshatet

I kampanjvideon berättar kvinnorna om sina kroppar – och hur de vunnit kampen mot självhatet.

– Jag känner att jag har vunnit flera gånger. Det är alltid något nytt. Vilket visar att man alltid växer i sin kropp och att man alltid kommer att hitta nya saker man måste komma över, och börja älska, säger Hayley Hasselhoff.

David Hasselhoff med dottern Hayley år 2007. Foto: JEFFREY MAYER / STELLA PICTURES JEFFREY MAYER PHOTOGRAPHY

 

LÄS ÄVEN: Hasselhoff vägrar kläder i protest 

 

Hayley berättar att hon under en lång period ogillade sina bröst, eftersom hon alltid har varit storbystad. Hon nämner även ett ärr hon har på sitt ben efter en olycka, och förklarar att hon brukade vara osäker kring det.

Allt fler företag visar stora modeller

Företaget, Curvy Kate, hoppas att kampanjen kommer att få fler kvinnor att prata om sina kroppar på ett positivt och accepterande sätt.

– Influencers når ut till sina följare på ett personligt plan och vi följer ofta människor som vi kan relatera till, på grund av historierna de delar med sig av på sina plattformar, säger Aneela Ashraf, PR-ansvarig på Curvy Kate.

Allt fler underklädesföretag tycks vilja representera fler kroppar. I juli hyllades det amerikanska företaget Aerie efter att det lanserat en kampanj med flera olika kvinnor. En av modellerna har stomi och en annan visar upp kroppshåret på bilderna. 

https://www.instagram.com/p/Bl7pWypgjhv/?hl=sv&taken-by=curvykate

 

Annons:
Expressen Refunder Miami

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!