Här hakar Danny och Gina på tihi-trenden

Publicerad

Prinsessan Madeleine och Chris O'Neill har offentligtgjort att de ska gifta sig.

Förlovningsvideon som publicerades på Hovets hemsida blev snabbt en viral succé.

En annan duo som inte tvekade att hänga på tihi-trenden är Melodifestivalens programledare Gina Dirawi och Danny Saucedo.

Kolla bara här ovan.

På torsdagen fick omvärlden veta att prinsessan Madeleine och Chris O'Neill planerar att gifta sig.

I en förlovningsvideo som publicerades på Hovets hemsida berättade det lyckliga paret bland annat om sin kärlek till varandra och att bröllopet ska äga rum 2013.

– Vi kan även berätta att ett bröllop kommer ske i sommar vilket vi ser väldigt mycket fram emot, säger prinsessan Madeleine i videon och skrattar lättsamt.

Videon blev snabbt en viral succé och under torsdagen trendade ordet "tihi" på Twitter.

"Väldigt lyckliga"

Ett annat par som snabbt hängde på tihi-trenden var Danny Saucedo, 26, och Gina Dirawi, 21.

Duon - som presenterades som nästa års programledare för Melodifestivalen på onsdagen - har till och med gjort en egen video, som är ett slags skämtsam imitation av prinsessans förlovningsvideo.

- Danny och jag träffades i början av feb... mars under Melodifestivalen och är väldigt lyckliga för det här, säger Gina Dirawi bland annat.

"Ser vi mycket fram emot"

Saucedo fortsätter:

- Gina och jag har känt varandra sedan dess, och till slut tog jag mod till mig och frågade om vi skulle göra det här. Till mina stora lycka svarade hon ja.

Danny Saucedo fortsätter sedan att berätta om svårigheterna att uttala sin parhästs förnamn på rätt sätt. Gina Dirawi avslutar klippet med att konstatera:

- Vi kan även meddela att det kommer att ske en Melodifestival i vår och det ser vi mycket fram emot... tihi.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag