Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Gwyneth Paltrows märkliga nakenbild – efter kritiken

Dagens tre största nöjesnyheter.
Foto: / AP TT NYHETSBYRÅN
Foto: BROCK MILLER / BROCK MILLER/ALL OVER PRESS SPLASH NEWS

Gwyneth Paltrows hälsoföretag Goop har tidigare kritiserats för att ge tveksamma hälsoråd.

Nu poserar Paltrow själv för omslaget till företagets tidning – insmetad i lera. 

Enligt hemsidan innehåller premiärnumret även en "ärlig konversation med Goop-vd:n Gwyneth Paltrow" samt en guide till bättre orgasmer. 

"Premiärnummer" står det högst upp på omslaget till Gwyneth Paltrows nya magasin Goop – och undertill ligger skådespelaren själv, med sin bara överkropp insmetad i lera. 

Goop är ett av Gwyneth Paltrows smeknamn, har hon sagt, och är även en engelsk synonym för en smetig substans – till exempel lera. 

Det är tänkt att magasinet ska utkomma med fyra nummer om året där läsarna får tips om hälsa, skönhetsprodukter och recept.

Enligt hemsidan innehåller premiärnumret även en "ärlig konversation med Goop-vd:n Gwyneth Paltrow" samt en guide till bättre orgasmer. 

https://www.instagram.com/p/BYyLZa9A3uC/?hl=en&taken-by=goop

Paltrows företag kritiserades

Gwyneth Paltrows hälsoföretag har tidigare kritiserats för att ge tveksamma råd.

I en debattartikel i finansmagasinet Forbes anklagades företaget förra året för att skrämma sina kunder med varningar om vad som påstods vara hälsofarliga gifter i smink och solkräm.

Men på Goops nätshop såldes skönhetsprodukter som innehåller samma gifter man tidigare varnat för, enligt debattartikeln. 

Anmäldes till hälsomyndigheter

Stiftelsen Truth in Advertising rapporterade på måndagen att Goop tagit bort en mängd påståenden från sin sajt efter att stiftelsen förra månaden anmälde företaget till hälsomyndigheter i Kalifornien. 

Truth in Advertising hittade mer än 50 exempel där Goop påstått att olika produkter kan bota åkommor – bland annat cancer, depression och psoriasis – trots att det inte ska ha funnits vetenskapliga belägg för detta, enligt stiftelsen.