Den 17 december 2016 gör bandet sin sista konsert. Foto: Jan WiridenDen 17 december 2016 gör bandet sin sista konsert. Foto: Jan Wiriden
Den 17 december 2016 gör bandet sin sista konsert. Foto: Jan Wiriden
Fansen möttes dock av mycket strul när de försökte köpa biljetter. Foto: Robban AnderssonFansen möttes dock av mycket strul när de försökte köpa biljetter. Foto: Robban Andersson
Fansen möttes dock av mycket strul när de försökte köpa biljetter.  Foto: Robban Andersson

Fansens ilska efter Kents biljettsläpp

Publicerad

Det är hårt tryck på biljetterna till Kents avskedsturné - nu rasar fansen på återförsäljarna.

Flera blev av med sina biljetter efter att ha köat i timmar.

"Lika värdelöst som vanligt", skriver en person på Twitter.

Förra veckan bekräftade bandet Kent att den kommande turnén blir den sista någonsin.

"Det här är inte slutet för att vi har tråkigt tillsammans eller för att vi inte vill något längre. Det här är slutet för att de bästa av alla gårdagens och morgondagens fester har ett avsked i sig", skrev Kent då på sin hemsida.

I dag klockan 12.00 släpptes biljetterna till samtliga datum via ticnet, numera ticketmaster och AXS. Tusentals fans köade för att få biljetter och stämningen blev snabbt irriterad.

"Klassiskt Ticnet. Tog mig igenom kön via min Iphone, men det finns ingen knapp för att faktiskt kunna köpa biljetterna", skriver en person på Twitter.

"Ticnet lika värdelöst som vanligt...", skriver en andra.

"Vad händer på ticnet? Inte jävla nåt!", skriver en tredje.

En person tror att hemsidan inte klarat trycket:

"Jag tror ticnets hemsida har kraschat, eller kraschar snart".

En person köade i tre timmar för att sedan bli av med sina biljetter på grund av ett tekniskt fel.

"Vill tacka Ticketmaster för upplevelsen att stå i kö sen 9 och när man kommer in så får man "tekniskt fel" och biljetterna borta".

 

 

LÄS MER: Kent lägger av – låt sorgearbetet börja

 

 

Ilskan mot Ticnet efter kökaoset

Kents sista turné påbörjas i Linköping den 23 september och avslutas i Tele 2 arena i Stockholm den 17 december.

Men många blev utan sina efterlängtade biljetter:

"Om jag vill sitta i ett "waiting room" i all evighet så går jag väl för fan till akuten!"

"Okej, kommer in och ser att det finns lediga platser. Men hux flux så går de inte att boka för de är inte längre lediga. Frustration".

"Vilket skämt!"

 

 

LÄS MER: Kents mystiska besked i nya videon

 

 

De säljer Kent-biljetter för skyhöga priser

Fansen rasar även över såkallade "biljetthajar", personer som köper på sig ett gäng biljetter för att sedan sälja vidare till skyhöga priser.

En person säljer nu ståplatser för 3000 kronor styck.

"Borde vara möjligt att polisanmäla sådant här", skriver en Facebookanvändare.

"Far åt helvete", skriver en annan.

Ticketmaster skriver på sin hemsida:

”Det är många i kö, vi hanterar alla i turordning”.

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag