Linda Skugge, VD för Vulkan.se. Foto: Cornelia Nordström
Linda Skugge, VD för Vulkan.se. Foto: Cornelia Nordström

Expressen.se och Vulkan.se lanserar Årets blok

Publicerad
Uppdaterad
Nu har du chansen att ta steget från blogg till bok. Expressen.se och Vulkan.se lanserar Årets blok 2009. - Det är magi att se hur en blogg förvandlas och växer när den blir till bok, säger Linda Skugge på Vulkan.se.
På en blogg glöms gamla inlägg snabbt bort när nya tankar formuleras.
Bloken är nästa steg - ett sätt att göra bloggandet till något bestående.
Nu har du chansen att få din blogg tryck som bok i tävlingen Årets blok 2009, som arrangeras av Expressen.se och Vulkan.se.

Spännande utveckling

Du kan också nominera din favoritbloggare.
- Att bloggar nu görs om till tryckta böcker är en spännande utveckling av ett etablerat webbformat och flera blok-satsningar har redan lyckats. Expressen.se satsade tidigt på bloggar. Vi tycker att jättekul att på det här sättet ta nästa steg, och vara med och lyfta fram årets blok 2009, säger Emma Boëthius, nöjeschef på Expressen.se.

Bloggande ambassadörer

Till tävlingen har sex bloggande ambassadörer valts ut. Bland annat politikern Fredrik Federley och författaren Marcus Birro kommer att uppmuntra duktiga bloggare att ta steget.
- Jag vill se alla bloggar som böcker. Det finns så många begåvningar där ute. Journalisteliten får se upp, bloggen är verkligen ingen dagslända, säger Linda Skugge.

Nominera din favoritblogg redan i dag! Maila förslag till blok@vulkan.se

Klicka här för att läsa mer på Vulkan.se

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag