Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Edward Bloms ilska mot Postnord – efter sms:et

Edward Blom är mycket besviken på Postnord.
Foto: OLLE SPORRONG
Edward Blom och Gunilla Kinn.
Foto: ROBERT EKLUND / STELLA PICTURES
Foto: ANNA-KARIN NILSSON / ANNA-KARIN NILSSON EXPRESSEN

Edward Blom har länge haft en groende irritation mot Postnord.

Tv-profilen hävdar att det flera gånger har blivit strul när han ska få hem sina paket och efter senaste gången går han nu till angrepp mot företaget på Twitter – efter deras förklaring till profilen.  
– De bara blåljuger, säger han. 


Edward Blom, 47, riktar skarp kritik mot Postnord.

Via Twitter visar Blom upp ett sms han fått från postföretaget, där de säger sig ha försökt leverera ett paket till honom – utan framgång. Nu måste han själv hämta ut paketet hos hos ICA Nära vid Roslagstull i Stockholm.
"De bara blåljuger. Vi har varit hemma hela familjen + svärmor hela dagen. Roslagstull ligger långt bort som tusan - #Postnord förstör hela vitsen med distanshandel", skriver han.

Tv-profilen får medhåll av andra upprörda kunder med liknande erfarenheter. "De är så jävla lata, inget annat!" skriver en av dem. Postnord svarar på tweeten och ber att få undersöka ärendet.

Edward ligger nerbäddad, rejält krasslig i halsfluss när Expressen når honom.
– De har svarat eftersom de vet att mina inlägg får stor spridning och att jag kan spela ut kändiskortet. De anser att vi ska gå över stan till ICA. Och det är där det ligger nu.


LÄS MER: Edward Blom klar för Melodifestivalen


Haft problem med Postnord i flera år

Foto: OLLE SPORRONG

Edward Blom och hans hustru Gunilla Kinn, 46, är flitiga näthandlare och har paketleveranser ungefär varannan vecka. Men enligt Edward är det strul med Postnord åtminstone hälften av gångerna. Det händer till och med att de drar sig för att göra vissa inköp, eftersom de inte kan lita på att paketen kommer fram.
– Av alla gånger har det kanske hänt en gång att vi inte varit hemma. De skyller på saker som att man ska skriva portkod, men det stämmer uppenbart inte. Det är att ljuga i alla fall, säger gastronomen.

Maria Ibsén, pressansvarig på Postnord säger att det hela är "olyckligt". 

– Det är jätteolyckligt när ett paket inte kommer fram. Då jag inte vet exakt vad som hänt i det här enskilda fallet kan jag inte uttala mig om det. Men det är jättetråkigt, säger den pressansvarige.

Ibsén beklagar att Edward Blom tycks vara extra otursdrabbad.
– Man ska alltid kontakta kundtjänst i de här fallen. Om han kontaktar oss kan vi titta på om det är något särskilt just där han bor, säger hon.


LÄS MER: Edward Bloms ilska: "Osmakligt!"

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.