Tv-personligheten Edward Blom, 46, är på semester i Riga med frun Gunnilla Kinn, 45 och parets två barn. För fyra dagar sedan anlände familjen till ett litet hotell som de skulle bo på under sin vistelse – men planerna ändrades snabbt.
Efter att paret blivit skrikna på av hotellägaren valde de att ta sina ägodelar och lämna hotellet. Nu står familjen utan tak över huvudet i ett uppbokat Riga.
LÄS MER: Sveriges Radio ber om ursäkt till Edward Blom
Edward Blom om hotellvistelsen som blev en mardröm
Det hela började när paret checkade in på hotellet i slutet på förra veckan.
– Vi tyckte inte vi hade råd med ett hotell som kostade mer än 700 kronor per natt, men när vi kommer dit så lägger hon på pengar för varje natt, säger Edward Blom.
Paret fick strax därpå ett mejl från bokningssidan Hotels.com som frågade hur incheckningen gått.
– Vi beskrev vad som hänt. Att hon la på mer pengar. Då tog det hus i helvete, säger Edward Blom.
Hotellägaren fick ett mejl med parets recension från Hotels.com. Enligt Edward Blom trodde hon att det var en recension som alla kunde se och försökte därför få paret att ändra den.
– Hon ville att vi skulle skriva hur otroligt bra hotellet är och att vi inte alls blir lurade. Och hon tog till hårdare och hårdare metoder. En av dagarna städade hon inte. Det låg blöjor kvar i rummet som stank eftersom det inte går att öppna fönstret, förklarar tv-personligheten.
https://www.instagram.com/p/BW7JT4mADDC/?taken-by=edward_blom
LÄS MER: Edward Bloms känga mot Historieätarna
Edward Blom: "Hon skrek på oss och hotade med att tillkalla polisen"
Men det var incidenten under måndagen som fick paret att besluta sig från att lämna hotellet.
– När vi skulle spendera dagen på stranden tvingade hos oss till ett förhör då fick vi sitta en timme i receptionen där hon skrek och skällde - hon hotade med att tillkalla polisen, säger Edward Blom.
Familjen har nu tagit sin packning och lämnat hotellet.
– Vi har ingenstans att bo. Vi står här på gatan i Riga. Det var för läskigt att vara kvar – jag kände mig oerhört hotad, berättar Blom.
Samtidigt berättar Edward Blom hur hotellägaren följt efter paret när de lämnat sitt rum. Samtidigt försöker Hotels.com att medla med hotellägaren.
– Men de förstår att vi inte kan bo kvar där. Det är obehagligt att vi missar en hel semesterdag och förlorar pengar och framför allt är det väldigt läskigt. Hon kunde göra vad som helst och då blir man rädd, säger Edward Blom.