Bianca Ingrossos skönhetsmärke ”Caia Cosmetics” har blivit omåttligt populärt sedan det lanserades 2018.
Varumärkets parfymer, smink och hudvårdsprodukter säljer som aldrig förr, och för andra året i rad säljer Caia även sin egen julkalender.
I fjol sålde julkalender slut på nolltid och bara på lanseringsdagen drog företaget in 36 miljoner på försäljningen. I år väljer Caia att skänka bort en del av kalendrarna bland annat till unga personer som vårdas på ätstörningskliniker.
”Caia har skänkt julkalendrar till ett antal aktörer som värnar utsatta kvinnor och sjuka barn och unga, bland annat till Astrid Lindgrens Barnsjukhus som sedan har fördelat kalendrarna på olika avdelningar”, skriver Camilla Bastin kommunikationsansvarig på Caia i en kommentar till Expressen.
Förra året fick julkalendern kritik och minst 25 anmälningar gjordes till Konsumentverket efter att besvikna köparna menade att produkterna var undermåliga och att kalendern inte var värd sitt pris.
Bianca Ingrosso gick då själv ut och bemötte kritiken.
– Jag blir så ledsen att så många tror att jag på riktigt skulle ha medvetet lurat er, sa hon i en video som hon la ut på Instagram.