Här klipper Kristian Luuk Thomas Bodström. Hårlocken har nu Piratbyrån köpt för över 10000 kronor.
Här klipper Kristian Luuk Thomas Bodström. Hårlocken har nu Piratbyrån köpt för över 10000 kronor.

Bodströms hårlock såld för 10101 kronor

Publicerad
Uppdaterad
10101 kronor.
Så mycket såldes Thomas Bodströms hårlock för.
Och den som drog det längst strået var Piratbyrån.
För ett par veckor sedan gästade Thomas Bodström "Lantz i P3" med Kristian Luuk som programledare. Luuk klippte då en hårlock från ministerns huvud för att auktionera ut på nätet. I dag gick budgivningstiden ut. Och Thomas Bodström var återigen på plats i radiostudion.

Träffades i direktsändning

För 10101 kronor köpte Piratbyrån hårlocken. Pengarna ska gå till Radiohjälpen. - Nu har vi hans DNA och kan klona en hel armé av "Bodströmar", säger konstnären Palle Torsson från Piratbyrån till expressen.se. Palle träffade Bodström i direktsändningen på torsdagen. Trots deras olika politiska ståndpunkter blev det ett glatt möte. - Han lovade att vi skulle äta middag ihop, säger Palle Torsson. Även Thomas Bodström gladdes åt Piratbyråns seger. - Nu får de upphovsrätten till mitt hår, sa han i "Lantz i P3".

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag