Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Blondinbellas svåra val efter kroppsupptäckten

Isabella Löwengrip har testat sin kropp för att se hur hon mår. Foto: ANNA-KARIN NILSSON
Isabella Löwengrip. Foto: FREDRIK SANDBERG/TT / TT NYHETSBYRÅN

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip vill ändra om i sin livsstil för att må bättre.

Efter att ha gjort ett kroppstest ser profilen nu hur hennes fullbokade schema påverkar hur hon mår – och blir överraskad av resultatet.

”Jag sover lite i perioder, tar insomningstabletter varje kväll sedan min fruktansvärda höst förra året som lett till trauma”, skriver Isabella Löwengrip.

Entreprenören och bloggaren Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, 28, har valt att genomgå ett kroppstest, för att ta reda på hur hennes kropp mår, och hur ”gammal” hon är rent fysiskt.

Nu delar hon med sig av de privata resultaten i ett blogginlägg, och konstaterar att hon trodde att hennes kropp skulle må mycket sämre på grund av all stress, långa arbetsdagar och lite sömn.

”Jag sover lite i perioder, tar insomningstabletter varje kväll sedan min fruktansvärda höst förra året som lett till trauma. Jag har stressat och jobbat 12 timmars-dagar sedan jag var 16 år”, skriver Löwengrip i bloggen.

Men på utvärderingen framgår det att hennes fysiska ålder bara är ett år mer än hennes faktiska – 29 år. 

Isabella Löwengrips ändring efter provet

Isabella Löwengrip reflekterar över sin vikt, och menar att hon måste äta mer än vad hon kanske vill, för att orka med sin krävande livsstil. 

”Om det är något som jag har insett så är det att när jag har ett högt tempo så måste jag se till att jag äter rejält för att orka. Att jag har energi är prio. Det är precis som att spurta. Jag behöver ladda. Det blir fler mellanmål, mer kolhydrater och då brukar vågen såklart visa mer”, skriver hon i blogginlägget.

Vid galor och större evenemang är de många som drar ner på kaloriintaget, något ”Blondinbella” skulle vilja göra, men inte kan göra utan att det påverkar hennes prestation. Därför tvingas hon välja mellan viktmålen och sina andra mål, förklarar hon.

Nu väljer profilen att lägga om sitt beteende lite mer för att optimera sin livsstil.

”Min kommande plan är försöka sova mer, behålla styrketräningen men lägga in lite flås i veckan också. Det behövs framför allt för att hantera stressnivåer. Förra året när jag hade som mest i maj så sprang jag varje morgon, det gjorde en stor skillnad. Minns att jag blev inspirerad av boken Hjärnstark. Sedan vill jag öka styrka för benen lite mer och fortsätta jobba på rörlighet.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!