Isabella Löwengrip kan komma att göra en mångmiljonaffär. Foto: KARIN TÖRNBLOM / IBL BILDBYRÅ / IBL BILDBYRÅ IBL BILDBYRÅ / IBLABIsabella Löwengrip kan komma att göra en mångmiljonaffär. Foto: KARIN TÖRNBLOM / IBL BILDBYRÅ / IBL BILDBYRÅ IBL BILDBYRÅ / IBLAB
Isabella Löwengrip kan komma att göra en mångmiljonaffär. Foto: KARIN TÖRNBLOM / IBL BILDBYRÅ / IBL BILDBYRÅ IBL BILDBYRÅ / IBLAB

Blondinbellas hemliga miljonimperium

Publicerad

Bloggaren Isabella "Blondinbella" Löwengrip funderar på att sälja delar av sina företag.

Något som kan ge henne rejält klirr i kassan - bloggaren kan få 100 miljoner kronor av försäljningen.

– Om vi ska sälja ska det vara till rätt parter och för rätt värdering, säger Löwengrip till Breakit.

Isabella Löwengrip, 26, driver inte bara sin stora blogg, hon är också entreprenör och driver flera företag.

Men nu funderar Löwengrip på att sälja delar av sina företag, skriver Breakit.

Företaget Löwengrip care and color, LCC, har etablerats både i Sverige och utomlands, och väntas öka sin omsättning med 60 procent, upp till 55 miljoner kronor. Breakit skriver också att företaget väntas göra en vinst på 10 miljoner kronor.

Men nu vill alltså Isabella "Blondinbella" Löwengrip och hennes partner Pingis Hadenius utöka företaget ytterligare, och ta in en delägare i sitt företag.

 

LÄS MER: Blondinbellas hemlighet – oväntade barnbeskedet

 

Isabella Löwengrips miljonaffär: "Om vi ska sälja"

 

LÄS MER: Blondinbellas möte – planen med prinsessan Sofia och projektet

 

Enligt uppgiftslämnare till Breakit värderas Isabella Löwengrips företag till någonstans mellan 300 och 400 miljoner kronor, och sajten beräknar att affären skulle komma att ge Isabella Löwengrip och hennes partner 100 miljoner kronor.

I en kommentar till Breakit bekräftar Isabella Löwengrip att de letar efter delägare och att förhandlingar pågår, men vill inte prata om vilka summor det gäller. Däremot uppger Blondinbella att hon hoppas att de ska komma överens under de kommande veckorna.

– Om vi ska sälja ska det vara till rätt parter och för rätt värdering. Annars väntar vi, ingen stress, säger Isabella Löwengrip i en kommentar till Breakit, skriver sajten.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag