"Löwengrip Care & Color", som hon äger tillsammans med Pingis Hadenius, har gått från att omsätta 1,8 miljoner kronor till hela 10 miljoner kronor på bara ett år. Foto: Emil Nordin"Löwengrip Care & Color", som hon äger tillsammans med Pingis Hadenius, har gått från att omsätta 1,8 miljoner kronor till hela 10 miljoner kronor på bara ett år. Foto: Emil Nordin
"Löwengrip Care & Color", som hon äger tillsammans med Pingis Hadenius, har gått från att omsätta 1,8 miljoner kronor till hela 10 miljoner kronor på bara ett år. Foto: Emil Nordin
"Blondinbella" med maken Odd Spångberg. Foto: Sigge Klemetz"Blondinbella" med maken Odd Spångberg. Foto: Sigge Klemetz
"Blondinbella" med maken Odd Spångberg. Foto: Sigge Klemetz
Foto: Cornelia NordströmFoto: Cornelia Nordström
 Foto: Cornelia Nordström

"Blondinbella" om galna miljonsuccén

Publicerad

Isabella "Blondinbella" Löwengrips kosmetikaföretag har på ett år gått från att omsätta 1,8 miljoner kronor till 10 miljoner.

En stor del av succén är Löwengrip själv då hon testar alla produkter.

– Jag är ju verkligen en försökskanin, säger Isabella Löwengrip.

Isabella "Blondin-Bella" Löwengrips kosmetikaföretag går som tåget. "Löwengrip Care & Color", som hon äger tillsammans med Pingis Hadenius, har gått från att omsätta 1,8 miljoner kronor till hela 10 miljoner kronor på bara ett år, skriver Dagens Industri.

Företaget har nu ett eget kapital på 2,4 miljoner kronor. Pengar som får ligga kvar i bolaget för att driva på dess expansion.

"Känns jättekul"

Isabella Löwengrip är givetvis glad över framgångarna.

– Det känns jättekul så klart. Det är så häftigt att jag och min kollega Pingis båda stoppade in 25 000 kronor var i ett bolag för två år sedan och omsätter 10 miljoner nu och kommer omsätta 16 miljoner i år, säger hon.

 

LÄS MER: Blondinbellas lyxår - pungat ut 7 miljoner

 

I artikeln i Dagens Industri berättar Hadenius att Löwengrip testar varenda produkt, trots allergi, något som hon själv bekräftar.

– Jag har astma och är väldigt känslig. Jag brinner ju för det här så jag är med tillsammans med våra kemister och tar fram allting från grunden. På så sätt vet jag att allt passar min känsliga hy, säger Löwengrip och fortsätter:

– Jag har aldrig kunnat ha produkter som doftar gott eller starkt och nu har vi kunnat ta fram egna produkter som jag kan använda som jag tål.

Fått utslag

Men testandet har inneburit några missöden under testandet.

– Under tillverkningsprocessen så har jag ju fått massa utslag. Det blir ju så när man testar produkter också har jag reagerat på ett doftämne och så, men alla produkter vi tar fram tar mellan 6 till 12 månader för att de ska stabiliseringstestas enligt EU-krav. Klart vi har gått på nitar men det är inget vi har släppt ut, säger hon.

– Jag är ju verkligen en försökskanin, säger Löwengrip och skrattar.

 

LÄS MER: Blondinbella berättar om svåra gravidaknen

 

 

 

Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag