Bloggstjärnor bakom oväntad sommarplåga

Publicerad

Det tog bara ett dygn sedan låg "Success" etta på topplistan i Sverige.

– Det låter som en klyscha men vi gjorde verkligen det här för att vi tycker att det är superkul, berättar Viktor Frisk för Expressen.

Lyssna på låten här.

Under onsdagen släppte den före detta "Paradise Hotel"-deltagaren Samir Badran tillsammans med modebloggaren Viktor Frisk låten "Success" - i dag ligger den etta på iTunes lista i Sverige.

– Det känns helt fantastiskt! Vi troddde aldrig någonsin att vi ens skulle hamna på någon typ av topplista, minst av allt på iTunes. Det låter som en klyscha men vi gjorde verkligen det här för att vi tycker att det är superkul. Sedan har vi återigen fått känna av det fantastiska stöd vi har från våra följare. De är bäst, säger Frisk till Expressen.

Ifrågasätter sig själva

"Alla brudar alla män, festa in i gryningen. I kväll blir det success - så gör dig redo", sjunger man bland annat. Därefter hörs prat i bakgrunden där Badran frågar om duon ens kan sjunga.

"Jag vet inte, vi kör bara", blir svaret.

På facebook förklarar Frisk även vad syftet med låten är.

"Vi tror varken att vi är Avicii eller någon annan, det enda vi vill är att ha riktigt kul och få andra att ha lika skoj".

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag