Bloggarna hyllar nya Sonia Rykiel-kollektionen

Publicerad
Uppdaterad
H&M lanserar i februari en ny kollektion tillsammans med stjärndesignern Sonia Rykiel. Nu hyllar flera kända modebloggare samarbetet. Här är de exklusiva bilderna på kollektionen som läckt ut på nätet.
- Randigt, färgglatt, lekfullt och stickat. Det kan inte bli mer Sonia Rykiel än så, säger bloggprofilen Elin Kling.
Karl Lagerfeld, Stella McCartney och Jimmy Choo. Genom åren har flera superstjärnor gjort uppmärksammade samarbetskollektioner med den svenska klädgiganten. Kollektioner som har orsakat köphysteri i butiker runt om i världen. Senast ut i raden är den franska designern Sonia Rykiel, vars underklädeskollektion nådde butikerna för cirka en månad sedan.

Tänket detsamma

I februari är det dags igen – denna gång lanserar H&M en stickad vårkollektion signerad den franska designern.
– I jämförelse mot andra, tidigare kollektioner är tänket detsamma.
– Det vill säga, Sonia behåller i stort sett allt. Det är en alldeles utmärkt chans för alla att få möjlighet till att köpa designerplagg till humana priser, säger Elin Kling, som bloggar på TV4.se.
Nästan två månader före lanseringen har flera exklusiva bilder från kollektionen läckt ut på nätet.
SE BILDERNA från Rykiel–kollektionen! Klicka på "BILDSPECIAL" här till höger!


Caroline Blomst, modebloggare, Mode.feber.se:
Min personliga favorit är den svartvita, randiga tröjan. Den känns Paris-chic och är perfekt till våren! Randigt är hett just nu!


Shatilla Holm, modebloggare Fashionguide.se:
Klassiska ränder. Det känns som ett typiskt Rykiel–plagg. Jag gillar skärningen och rundningen, att man ser nyckelbenen. Gult och rosa känns vårigt och snyggt.

Foto: Johanna Syrèn
Marcella Mravec, modebloggare Metro.se:
Älskar tröjan!
Det här har varit det H&M–samarbetet jag varit mest peppad inför någonsin, så mina förväntningar är rätt höga.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.


Annons:
Till Expressens startsida

Mest läst i dag