Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Allt om bilar>VOLVO

Publicerad 18 maj 2017 08:18

Zlatan kan få nytt toppjobb av Volvo

Zlatan Ibrahimovic vilar ut i Miami efter knäoperationen i Pittsburgh.

Zlatan Ibrahimovic vilar ut i Miami efter knäoperationen i Pittsburgh.

Foto: PICHICHIPIXX.COM

Knäskadade Zlatan Ibrahimovic kan få ett trevligt avbrott i sin tuffa rehab-träning.

Volvo behöver stjärnan till ett nytt toppjobb.

Samarbetar Volvo och Zlatan ännu en gång betyder det att Ibrahimovic återvänder till en stad där han hyllats.

Volvo inreder ett nytt exklusivt showroom i Milano. Bygget har kostat mycket pengar men enligt uppgift så blir det en toppanläggning.

Och det är i samband med invigningen av anläggningen i Milano som Zlatan Ibrahimovic kan bli aktuell.

Ibrahimovic återhämtar sig som bäst efter den lyckade knäoperationen i Pittsburgh och han har fortfarande kontakt med Volvo efter de tidigare reklamjobben. Zlatan har spelat in flera reklamfilmer med Volvo och senast för den nya modellen V90. 

LÄS MER: Första testkörningen av nya Volvo XC60 

När nya XC90 presenterades på bilsalongen i Paris fick Zlatan Ibrahimovic ta emot en specialdesignad bil med nyckel nummer 10. Volvos vd Håkan Samuelsson har flera gånger hyllat Zlatan och samarbetet med Volvo.

– Jag vet att Zlatan har tre, fyra dagar kvar att jobba för Volvo så det är en bra idé med Milano, säger Volvoc Europa-chef Anders Gustafsson.

– Det är ingen dum idé alls, fortsätter Gustafsson när vi träffar honom i samband med de första testkörningarna av nya modellen XC60.

Ibrahimovic spelade flera säsonger i Mialno, både för Inter och Milan, och det har ryktats att Milan är en tänkbar nästa klubb för supersvensken. 

Rykten säger också att Zlatans kopplingar till Volvo och dess ägare Geely kan locka honom att teckna ett nytt superkontrakt med en kinesisk klubb. Geely står inför en massiv världslansering av sitt nya bilmärke Lynk&Co och att ha Zlatan Ibrahimovic som ambassadör för det nya varumärke passar bra på många sätt.

Geely hoppade tidigt av ett 30-årsavtal med fotbollslaget Guangzhou efter uppgifter om matchfixning men Geely har tidigare visat att de kan tänka sig nya, okonventionella sponsoruppdrag.