Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE
Allt om bilar>Privatleasing

Publicerad 2 nov 2016 14:04

Volvo lanserar nytt bekvämt bilägande

Volvos nya fullservice-tjänst kallas Care by Volvo.

Volvos nya fullservice-tjänst kallas Care by Volvo.

Foto: Volvo

Tankningen får du fortfarande stå för själv ifall du köper Volvos nya fullservice-tjänst Care by Volvo.

Men i övrigt tar Volvo hand om de flesta utgifterna.

I tjänsten ingår bland annat försäkring, service- och reparationsavtal, förlängd garanti, assistans, däck och däckhotell samt tvätt.

– Kunden betalar en fast månadskostnad och har då tillgång till tjänsterna i Care by Volvo. När det gäller tvätt ska det ske i samband med service, säger Katarina Adamson, pr- och kommunikationsdirektör på Volvo Car Sverige, till Allt om Bilar.

Hur är det med tankningen?

– Nej, tankningen ingår inte i Care by Volvo, säger Katarina Adamson till Allt om Bilar.

Priset för Care by Volvo varierar beroende på bilmodell och specifikation på bilen.

Katarina Adamson ger ett par prisexempel:

  • V90 D4 Momentum Business Advanced: 6 300 kronor i månaden.
  • V40 Cross Country T3 Kinetic Business: 3 800 kronor i månaden.

Priserna är beräknade på en körsträcka om 1 500 mil per år och 36-månaders avtal, enligt Katarina Adamson.

LÄS MER: Volvo S90 slutar att tillverkas i Sverige – flyttas till Kina

Hyrbil eller bilpool när bilen servas

Bland tjänsterna i Care by Volvo finns även hyrbil vid service.

– Med Care by Volvo ger vi våra kunder möjligheten att kunna nyttja andra bilar för tillfällen då det finns behov av en bil till eller en annan bil. Det sker via hyrbil från Hertz eller medlemskap i vår bilpool, Sunfleet, säger Kristian Elvefors, vd på Volvo Cars Sverige .

Från och med nu kommer Care by Volvo att säljas i Volvo Studio Stockholm i Kungsträdgården. Längre fram ska tjänsten även att erbjudas via Volvos återförsäljarnätverk i Sverige.

– Vi jobbar konsekvent med att stärka våra kunders upplevelse av Volvo som varumärke och att möta kunden där hon eller han vill bli mött, oavsett om det är i en fysisk eller digital miljö. Lanseringen av Care by Volvo är ett första steg mot att våra kunder ska kunna köpa bil online, när vi nu säljer bil i centrala Stockholm tack vare nya digitala lösningar, säger Kristian Elvefors.